VŠTE:NJP_2 Německý jazyk první II - Informace o předmětu
NJP_2 Německý jazyk první II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2011
- Rozsah
- 0/4. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (cvičící)
Mgr. Olga Cahová (cvičící)
Dr. Ludwig Diess (cvičící)
Mgr. Rita Dudáková (cvičící)
Ingrid Goldberg (cvičící)
Mgr. Helena Jarolímová (cvičící)
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (pomocník) - Garance
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJP_2/K1: Po 28. 2. 8:15–11:25 E7, Po 14. 3. 8:15–11:25 E7, Po 28. 3. 8:15–11:25 E7, Po 11. 4. 8:15–11:25 E7, Po 9. 5. 8:15–11:25 E7, H. Jarolímová, Kombinovaná forma- PO/UT, automatický zápis skupin
NJP_2/K3: So 26. 3. 8:15–9:45 E7, 9:55–11:25 E7, So 9. 4. 8:15–9:45 E7, 9:55–11:25 E7, So 23. 4. 8:15–9:45 E7, 9:55–11:25 E7, So 7. 5. 8:15–9:45 E7, 9:55–11:25 E7, So 21. 5. 8:15–9:45 E7, 9:55–11:25 E7, H. Jarolímová
NJP_2/K5: So 26. 3. 12:10–13:40 E7, 13:50–15:20 E7, So 9. 4. 12:10–13:40 E7, 13:50–15:20 E7, So 23. 4. 12:10–13:40 E7, 13:50–15:20 E7, So 7. 5. 12:10–13:40 E7, 13:50–15:20 E7, So 21. 5. 12:10–13:40 E7, 13:50–15:20 E7, H. Jarolímová
NJP_2/02: Čt 15:30–17:00 D006, Pá 13:50–15:20 B3, Z. Caha, I. Goldberg
NJP_2/03: St 9:55–11:25 D617, Čt 15:30–17:00 D616, O. Cahová, L. Diess
NJP_2/04: St 9:55–11:25 A6, Čt 13:50–15:20 D415, Z. Caha, L. Diess
NJP_2/05: St 8:15–9:45 A6, Čt 12:10–13:40 D616, Z. Caha, L. Diess
NJP_2/06: Čt 13:50–15:20 D006, Čt 15:30–17:00 D416, Z. Caha, L. Diess
NJP_2/07: St 8:15–9:45 B4, Čt 12:10–13:40 D006, Z. Caha, L. Diess - Předpoklady
- NJP_1 Německý jazyk první I || NJP Německý jazyk první SM
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Stavební management (program VŠTE, ST)
- XStavební management (program VŠTE, ST)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Modul 2 Cílem je další postupný rozvoj komunikačních dovedností a sjednocení znalostí studujících na minimální úroveň B1 a vyšší podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textům a na komunikační dovednosti spojené s prezentováním všeobecného tématu.
- Osnova
- 1. Organizace pobytu (ubytování, stravování, příjezd, odjezd) 2. Profese 3. Recruitment, životopis 4. Zahraniční aktivity studentů, studium v zahraničí 5. Role médií 6. Hospodaření domácností 7. Praha jako administrativní, politická, ekonomická a kulturní metropole 8. Společnsko - geografická charakteristika Německa 9. Společnsko - geografická charakteristika Rakouska 10. Společnsko - geografická charakteristika Švýcarska 11. Společensko - geografická charakteristika České republiky 12. Powerpointové prezentace studentů na zadané téma 13. Powerpointové prezentace studentů na zadané téma Gramatika: • Slovesa • Zájmena • Větná skladba • Číslovky • Předložky • Zápor a otázka • Další vybrané gramatické jevy • Shrnutí učiva 13.-25. lekce povinné učebnice.
- Literatura
- povinná literatura
- Höppnerová, V., Jaucová, L. Moderní učebnice němčiny. Nové, upravené vydání. Praha : NS Svoboda, 2010. 357 s. ISBN 80-205-615-3.
- doporučená literatura
- CAHA, Z., ZELINKOVÁ, K. Lernmaterialien für Deutsch II. Studijní opora pro kombinované studium : Bakalářské studium. České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 69 s. ISBN 978-80-87278-41-3.
- CAHA, Z. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 70 s. ISBN 978-80-87278-36-9.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 40 40 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava powerpointové prezentace 10 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- referát 20 %
1. dílčí test 40 %
2. dílčí test 40 % - Podmínky testu
- Napsat 2 průběžné testy a prezentovat 1 ústní projev.
Test 1 se píše v~polovině semestru, test 2 v~závěru semestru, prezentace se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu.
Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (prezentace maximálně 20 bodů, test 1 maximálně 40 bodů, test 2 maximálně 40 bodů, maximální počet bodů ze všech tří částí 100.Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů ze všech tří částí celkem.
U~kombinovaného studia mohou být oba dílčí testy vzhledem k~časovým možnostem psány v~rámci jedné konzultace (maximální bodové ohodnocení obou testů však odpovídá prezenční formě studia, tzn. 2 x 40 bodů).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2011/NJP_2