RLZ_HRM HR Marketing

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miluše Balková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Miluše Balková, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Předmět je zaměřen na HR marketing jako nástroj k vytvoření kvalitní značky firmy směrem k uchazečům a zaměstnancům, díky které získají dostatek schopných a loajálních uchazečů nebo poskytnou stávajícím zaměstnancům podmínky k úplné spokojenosti. Předmět se věnuje aplikaci marketingových principů v řízení lidských zdrojů od okamžiku náboru zaměstnanců až po jejich propouštění.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
30.1 chápe základní marketingové principy,
30.2 aplikuje nástroje marketingového mixu v HR,
30.3 navrhuje projekty marketingového výzkumu v HR,
30.4 analyzuje trh práce s ohledem na budoucí rozvoj firmy,
30.5 rozumí procesu budování značky zaměstnavatele.
Osnova
  • Přednášky
  • 1. Úvod do předmětu.
  • 2. Historický vývoj marketingu.
  • 3. Charakteristika HR marketingu.
  • 4. Proces STP v HR marketingu.
  • 5. Personální výzkum - charakteristika, proces, význam jednotlivých výzkumných technik, personální audit.
  • 6. Marketingový mix v HR marketingu.
  • 7. Trh práce.
  • 8. Budování značky zaměstnavatele.
  • 9. HR oblasti a jejich vazba na marketingový mix.
  • 10. Komunikace v HR marketingu.
  • 11. Nástroje komunikačního mixu.
  • 12. Využívání sociálních sítí v oblasti HR marketingu.
  • 13. Budování obchodních a profesních kontaktů.
  • Semináře
  • 1.-2. Vztah marketingu, marketingové komunikace a HR
  • 3.-4. Příprava marketingového plánu v HR
  • 5.-6. Copywriting a tvorba HR sdělení
  • 7.-8. Informační zdroje pro analýzu trhu práce
  • 9.-10. Etické přístupy k tvorbě marketingových sdělení
  • 11.-12. Nové technologie v HR marketingu, internetová prezentace a sociální média
  • 13 Masová média a jejich využití pro HR
Literatura
    povinná literatura
  • KOZEL, R., 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-3527-6.
  • MYSLIVCOVÁ, S., K. MARŠÍKOVÁ, P. ŠVERMOVÁ a V. MACHÁČKOVÁ, 2017. Personální marketing a budování značky zaměstnavatele. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978- 80-7494-382-9.
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2010. Principles of Marketing. London: Pearson Education Ltd. ISBN 978-01-370-0669-4.
  • BOE, A., 2000. Úspěšný networking: zábavné a prosperující obchodní vztahy. Brno: J. Alman. ISBN 80-86135-10-1.
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • SMITH, R. D., 2017. Strategic Planning for Public. [s. l.]: Taylor & Francis. ISBN 978-13-51983-3-89.
  • FORET, M., 2016. Marketing pro začátečníky. Praha: Edika, Albatros Media a.s. ISBN 978-80-2660-260-6.
  • KOTLER, P. et al., 2013. Moderní marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • BEDNÁŘ, V., 2013 Sociální vztahy v organizaci a jejich management. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4211-3.
  • KARLÍČEK, M. et al., 2013. Základy marketingu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4208-3.
  • SÁLOVÁ, A. et al., 2015. Copywriting, pište texty, které prodávají. Brno: Computer press. ISBN 978-80-251-4589-0.
  • WALTER, B. a D. KREMMEL, 2016. Employer Brand Management. Berlin: Springer. ISBN 978-36-5806-937-7
  • KOTLER, P. a G. ARMSTROG, 2004. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0513-3.
  • KUCHAŘ. P., 2007. Trh práce: Sociologická analýza. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-2461-383-3.
    doporučená literatura
  • KELLER, K. L., 2007. Strategické řízení značky. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1481-3.
  • KOUBEK, J., 2000. ABC praktické personalistiky. Praha: Linde. ISBN 80-86131-25-4.
  • ÖSTERLE, H., E. FLEISCH a R. ALT, 2001. Business Networking, Shaping Collaboration Between Enterprises. [s. l.]: Berlin. ISBN 978-3-642-56502-1.
  • VAN DER SLUIS, L. a S. VAN DE BUNT-KOKHUIS, 2009. Competing for talent. Assen: Van Gorcum. ISBN 978-90-232-4454- 7.
  • JÍROVÁ, H., 1999. Trh práce a politika zaměstnanosti. Praha: Vysoká škola ekonomická Praha. ISBN 80-7079-635-9.
  • KARLÍČEK, M. et al., 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9064-5
  • CHMEL, Z., 1997. Propagace, public relations, media. Brno: Ante Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. ISBN 80-902404-2-9.
  • D'AMBROSOVÁ, H., et al., 2014. Abeceda personalisty 2014. Olomouc: ANAG. ISBN 978-80-7263-646.
  • MOSLEY, R. W., 2007. Customer experience, organisational culture and the employer brand. Journal of Brand Management, 15(2). ISSN 1350-232X.
  • ARMSTRONG, M., 2009. Armstrong’s handbook of human resource management practice. 11. vyd. London: Kogan Page. ISBN 978-07-4945-242-1.
  • MUSIL, J., 2010. Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ISBN 978-80-7452-002-0
  • DUDA, J., 2008. Řízení lidských zdrojů. Ostrava: Key Publishing. ISBN 978-80-87071-89-2.
  • KELLER, J., 2011. Nová Sociální rizika a proč se jim nevyhneme. Praha: SLON. ISBN 978-80-7419-059-9.
  • MINCHINGTON, B., 2006. Your employer brand. Attract, engage, retain. Torrensville: Collective learning Australia. ISBN 978-06- 464-6502-9.
  • ŠIKÝŘ, M., 2014. Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5212-9.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Dílčí úkoly2830
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1042
Příprava na závěrečný test1218
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi1312
Účast na závěrečném testu22
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Plnění dílčích úkolů 30 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0. Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.

Průběžné hodnocení:

plnění průběžných úkolů - 5 % (tj. 5 bodů)

esej (10 NS) - 25 % (tj. 25 bodů)

Závěrečné hodnocení:

závěrečný test - 70 % (tj. 70 bodů)

Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast. Studenti s individuálním studijním plánem budou vykonávat z předmětu pouze 100 bodový závěrečný test ve zkouškovém období. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. (V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na garanta předmětu prostřednictvím emailu: balkovam@mail.vstecb.cz).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, zima 2023.