VŠTE:N_PJK_1 Projekt I. - Informace o předmětu
N_PJK_1 Projekt I.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 8 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová (cvičící)
Ing. Andrea Michalová (cvičící) - Garance
- Ing. Michal Kraus, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_PJK_1/S01: každé sudé pondělí 8:00–9:30 I317A, každé sudé pondělí 9:40–11:10 I317A, každé sudé pondělí 11:25–12:55 I317A, každé sudé pondělí 13:05–14:35 I317A, M. Kraus, A. Michalová
- Předpoklady
- Základní znalosti v oblasti typologie a navrhování budov.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Úkolem předmětu je vytvoření optimalizovaného návrhu zadaného objektu občanské vybavenosti (administrativa, služby, školství, zdravotnictví, kultura, …), zemědělství nebo průmyslu včetně dispozice pro daný účel a návrhu vhodné konstrukční soustavy nosného systému. Návrh bude vycházet z aktuálního poznání v oblasti udržitelné výstavby. Nedílnou součástí projektu je studium interakčních vazeb krajiny a urbanizovaného prostředí. Textová i výkresová část bude zpracována s využitím výpočetní techniky.
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen:
- navrhnout architektonické řešení zadeného typu stavby;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů. - Osnova
- 1. Principy architektonické kompozice a architektonického navrhování
- 2. Zásady tvorby krajiny a urbanismu interakční vazby budovy a prostředí
- 3. Návrh architektonického konceptu a ztvárnění budovy ve více variantách
- 4. Posouzení a výběr architektonického konceptu budovy
- 5. Studium interakčních vazeb země urbanizovaného prostředí a budovy
- 6. Průzkum a příprava projektové dokumentace
- 7. Architektonická studie zadané budovy - koncepce
- 8. Architektonická studie zadané budovy - situace
- 9. Architektonická studie zadané budovy - půdorysy
- 10. Architektonická studie zadané budovy - řezy
- 11. Architektonická studie zadané budovy - pohledy
- 12. Architektonická studie zadané budovy - průvodní zpráva
- 13. Prezentace (obhajoba) projektů – kritika
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, P., 2014. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5101-6.
- REMEŠ, J., I. UTÍKALOVÁ, P. KACÁLEK, L. KALOUSEK, T. PETŘÍČEK, T. APELTAUER, J. PLACHÝ, R. SMOLKA a L. ŽIŽKA, 2014, Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 248
- doporučená literatura
- NEUMAN, D a kol., 2005. Stavební konstrukce I. Bratislava: Jaga group. ISBN 80-8076-025-X.
- NOVOTNÝ, J., 2007 Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles. ISBN 978-80-86817-23-1.
- HÁJEK, P., 1995. Konstrukce pozemních staveb 1: nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT. 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4.
- NEUFERT, E., P. NEUFERT a J. KISTER, 2012. Architects' Data. 4th ed. : John Wiley & Sons, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8.
- NOVÁK, A. a P. VALENTA, 2014. Dům a krajina. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta umění a architektury, 145 s. ISBN 978-80-7494-060-6.
- NEUFERT, E. a P. NEUFERT, 2000. Navrhování staveb: zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle: příručka pro
- DAHLSVEEN, T., P. DUŠAN a J. HIRŠ, 2003. Energetický audit budov. Bratislava: Jaga group. ISBN 80-88905-86-9.
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Konzultace 14 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 52 Semestrální projekt 90 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 Celkem: 208 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 5 %
projekt - semestrální 85 %
konzultace 10 % - Podmínky testu
- Práci zadává a koordinuje garant předmětu. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
- Originalita, inovativnost a nápad (0-15 bodů)
- Grafická úroveň výkresů a úroveň textové části (0-10 bodů)
- Obsahová kvalita projektu (0-50 bodů)
- Poster (prezentační panel) a závěrečná obhajoba (0-10 bodů)
- Závěrečná obhajoba (kritika) (0-5 bodů)
- Aktivní přístup a konzultace v~průběhu semestru (0-10 bodů)
Celkový zisk bodů (součet za projekt, konzultace, prezentaci a dispozici) může být max. 100.
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
- Informace učitele
- Nesledovaná docházka. Projektová výuka.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/N_PJK_1