N_PJK_1 Projekt I.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
0/4/0. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová (cvičící)
Ing. Andrea Michalová (cvičící)
Garance
Ing. Michal Kraus, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_PJK_1/S01: každé sudé pondělí 8:00–9:30 I317A, každé sudé pondělí 9:40–11:10 I317A, každé sudé pondělí 11:25–12:55 I317A, každé sudé pondělí 13:05–14:35 I317A, M. Kraus, A. Michalová
Předpoklady
Základní znalosti v oblasti typologie a navrhování budov.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Úkolem předmětu je vytvoření optimalizovaného návrhu zadaného objektu občanské vybavenosti (administrativa, služby, školství, zdravotnictví, kultura, …), zemědělství nebo průmyslu včetně dispozice pro daný účel a návrhu vhodné konstrukční soustavy nosného systému. Návrh bude vycházet z aktuálního poznání v oblasti udržitelné výstavby. Nedílnou součástí projektu je studium interakčních vazeb krajiny a urbanizovaného prostředí. Textová i výkresová část bude zpracována s využitím výpočetní techniky.
Výstupy z učení
Student je po absolvování předmětu schopen:
- navrhnout architektonické řešení zadeného typu stavby;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • 1. Principy architektonické kompozice a architektonického navrhování
  • 2. Zásady tvorby krajiny a urbanismu interakční vazby budovy a prostředí
  • 3. Návrh architektonického konceptu a ztvárnění budovy ve více variantách
  • 4. Posouzení a výběr architektonického konceptu budovy
  • 5. Studium interakčních vazeb země urbanizovaného prostředí a budovy
  • 6. Průzkum a příprava projektové dokumentace
  • 7. Architektonická studie zadané budovy - koncepce
  • 8. Architektonická studie zadané budovy - situace
  • 9. Architektonická studie zadané budovy - půdorysy
  • 10. Architektonická studie zadané budovy - řezy
  • 11. Architektonická studie zadané budovy - pohledy
  • 12. Architektonická studie zadané budovy - průvodní zpráva
  • 13. Prezentace (obhajoba) projektů – kritika
Literatura
    povinná literatura
  • HÁJEK, P., 2014. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5101-6.
  • REMEŠ, J., I. UTÍKALOVÁ, P. KACÁLEK, L. KALOUSEK, T. PETŘÍČEK, T. APELTAUER, J. PLACHÝ, R. SMOLKA a L. ŽIŽKA, 2014, Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 248
    doporučená literatura
  • NEUMAN, D a kol., 2005. Stavební konstrukce I. Bratislava: Jaga group. ISBN 80-8076-025-X.
  • NOVOTNÝ, J., 2007 Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles. ISBN 978-80-86817-23-1.
  • HÁJEK, P., 1995. Konstrukce pozemních staveb 1: nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT. 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4.
  • NEUFERT, E., P. NEUFERT a J. KISTER, 2012. Architects' Data. 4th ed. : John Wiley & Sons, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8.
  • NOVÁK, A. a P. VALENTA, 2014. Dům a krajina. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta umění a architektury, 145 s. ISBN 978-80-7494-060-6.
  • NEUFERT, E. a P. NEUFERT, 2000. Navrhování staveb: zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle: příručka pro
  • DAHLSVEEN, T., P. DUŠAN a J. HIRŠ, 2003. Energetický audit budov. Bratislava: Jaga group. ISBN 80-88905-86-9.
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Konzultace14 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál52 
Semestrální projekt90 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi52 
Celkem:2080
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 5 %
projekt - semestrální 85 %
konzultace 10 %
Podmínky testu
Práci zadává a koordinuje garant předmětu. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.

- Originalita, inovativnost a nápad (0-15 bodů)

- Grafická úroveň výkresů a úroveň textové části (0-10 bodů)

- Obsahová kvalita projektu (0-50 bodů)

- Poster (prezentační panel) a závěrečná obhajoba (0-10 bodů)

- Závěrečná obhajoba (kritika) (0-5 bodů)

- Aktivní přístup a konzultace v~průběhu semestru (0-10 bodů)

Celkový zisk bodů (součet za projekt, konzultace, prezentaci a dispozici) může být max. 100.

Hodnocení předmětu:

100-70 bodů = započteno

69-0 bodů = nezapočteno

Informace učitele
Nesledovaná docházka. Projektová výuka.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, léto 2023, zima 2023, léto 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/N_PJK_1