N_PJK_1 Projekt I.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2020
Rozsah
0/4/0. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová (cvičící)
Garance
Ing. Michal Kraus, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_PJK_1/S01: každé sudé pondělí 11:25–12:55 B4, každé sudé pondělí 11:25–12:55 B4, každé sudé pondělí 13:05–14:35 B4, každé sudé pondělí 13:05–14:35 B4, každé sudé pondělí 14:50–16:20 B4, každé sudé pondělí 14:50–16:20 B4, každé sudé pondělí 16:30–18:00 B4, každé sudé pondělí 16:30–18:00 B4, M. Kraus, P. Machová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Úkolem předmětu je vytvoření optimalizovaného návrhu zadaného objektu občanské vybavenosti (administrativa, služby, školství, zdravotnictví, kultura, …), zemědělství nebo průmyslu včetně dispozice pro daný účel a návrhu vhodné konstrukční soustavy nosného systému. Návrh bude vycházet z aktuálního poznání v oblasti udržitelné výstavby. Nedílnou součástí projektu je studium interakčních vazeb krajiny a urbanizovaného prostředí. Textová i výkresová část bude zpracována s využitím výpočetní techniky.
Výstupy z učení
Student je po absolvování předmětu schopen: - navrhnout architektonické řešení zadeného typu stavby; - navrhnout konstrukční a technické řešení; - vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • 1. Principy architektonické kompozice a architektonického navrhování 2. Zásady tvorby krajiny a urbanismu interakční vazby budovy a prostředí 3. Návrh architektonického konceptu a ztvárnění budovy ve více variantách 4. Posouzení a výběr architektonického konceptu budovy 5. Studium interakčních vazeb země urbanizovaného prostředí a budovy 6. Průzkum a příprava projektové dokumentace 7. Architektonická studie zadané budovy - koncepce 8. Architektonická studie zadané budovy - situace 9. Architektonická studie zadané budovy - půdorysy 10. Architektonická studie zadané budovy - řezy 11. Architektonická studie zadané budovy - pohledy 12. Architektonická studie zadané budovy - průvodní zpráva 13. Prezentace (obhajoba) projektů – kritika
Literatura
    povinná literatura
  • REMEŠ, J., I. UTÍKALOVÁ, P. KACÁLEK, L. KALOUSEK, T. PETŘÍČEK, T. APELTAUER, J. PLACHÝ, R. SMOLKA a L. ŽIŽKA, 2014, Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 248
  • HÁJEK, P., 2014. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5101-6.
    doporučená literatura
  • NEUMAN, D a kol., 2005. Stavební konstrukce I. Bratislava: Jaga group. ISBN 80-8076-025-X.
  • NOVÁK, A. a P. VALENTA, 2014. Dům a krajina. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta umění a architektury, 145 s. ISBN 978-80-7494-060-6.
  • NEUFERT, E., P. NEUFERT a J. KISTER, 2012. Architects' Data. 4th ed. : John Wiley & Sons, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8.
  • NOVOTNÝ, J., 2007 Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles. ISBN 978-80-86817-23-1.
  • HÁJEK, P., 1995. Konstrukce pozemních staveb 1: nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT. 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4.
  • DAHLSVEEN, T., P. DUŠAN a J. HIRŠ, 2003. Energetický audit budov. Bratislava: Jaga group. ISBN 80-88905-86-9.
  • NEUFERT, E. a P. NEUFERT, 2000. Navrhování staveb: zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle: příručka pro
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Konzultace14 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál52 
Semestrální projekt90 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi52 
Celkem:2080
Metody hodnocení a jejich poměr
projekt - semestrální 80 %
konzultace 20 %
Podmínky testu
Podmínkou k~udělení zápočtu je odevzdaný kompletní semestrální projekt, který může být hodnocen max. 80 body. Jednotlivé výkresy a studie projektu budou zkonzultovány a odsouhlaseny. Semestrální projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni. Komplexnost projektu (požadavky stavebního zákona na projekt ke stavebnímu povolení) může být hodnocena max. 15 body, grafická úroveň výkresů a úroveň textové části max. 10 body a kvalita obsahu projektu max. 55 body. Další požadavky viz pokyny do cvičení (student(ka) obdrží v~prvním týdnu výuky). V~průběžném hodnocení může student(ka) získat max. 10 bodů za prezentaci a invenční přístup, dále max. 10 bodů za aktivní konzultace projektu. Celkový zisk bodů (součet za projekt, konzultace, prezentaci a dispozici) může být max. 100. Hodnocení předmětu: 100-70 bodů = započteno 69-0 bodů = nezapočteno
Informace učitele
ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, zima 2021, zima 2022, léto 2023, zima 2023, léto 2024, zima 2024.