INO_s Řízení inovací

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Ing. Romana Kušnirová, DiS., PhD. (cvičící)
Garance
Ing. Romana Kušnirová, DiS., PhD.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
INO_s/E3: So 23. 3. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, So 27. 4. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, R. Kušnirová
INO_s/P01: St 9:40–11:10 E1, R. Kušnirová
Předpoklady
OBOR ( RLZp ) || OBOR ( RLZk ) || OBOR ( BPEp ) || OBOR ( BPEk )
Nejsou vyžadovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s inovacemi, typy a druhy inovací, novým pojetím inovačního procesu a inovačními metodami a jejich používáním v praxi. Předmět se zaměřuje na řízení tvůrčích projektů, kreativitu a tvořivost v inovačním procesu, kde lidský faktor sehrává důležitou roli. Cílem předmětu je přispět ke schopnosti studentů utvářet si představu o inovačních strategiích, o inovačním myšlení a rozvoji tvořivosti, které vedou k rozvoji inovačních a podnikatelských kompetencí.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. zná a vysvětlí inovace, druhy inovací a rozumí novému pojetí inovačního procesu
2. umí objasnit podstatu inovačního podnikání, pravidla efektivní inovace, cíle inovačního procesu a posoudit bariéry v inovačních procesech
3. rozumí principům strategického a operativního řízení inovací
4. umí analyzovat a zhodnotit kritéria inovačních projektů, inovační modely a jejich použití v praxi
5. zná úlohy vědecko-výzkumné činnosti v podniku
Osnova
  • Přednášky:
  • 1. Inovace, typy a druhy inovací. Význam inovačních aktivit v podnikání.
  • 2. Efektivní inovace.
  • 3. Inovační proces. Fáze a cíle inovačního procesu. Základní hodnotové kategorie inovačního procesu.
  • 4. Inovace a konkurenceschopnost. Ochrana duševního a průmyslového vlastnictví.
  • 5. Řízení inovací z pohledu podnikové hierarchie, inovační strategie.
  • 6. Lidský faktor v procesu inovací. Manažer a jeho role při zabezpečování rozvoje inovačního podnikání.
  • 7. Produktové inovace.
  • 8. Inovace služeb.
  • 9. Organizační a marketingové inovace.
  • 10. Inovační bariéry. Vliv digitálních technologií na inovace.
  • 11. Tvůrčí aktivity v inovačním procesu. Obsah, podoby a metody tvůrčích aktivit v podniku.
  • 12. Řízení tvůrčích projektů. Individuální a týmová tvořivost.
  • 13. Inovační metody, jejich popis a použití.
Literatura
    povinná literatura
  • KERZNER H. 2019. Innovation Project Management Methods, Case Studies, and Tools for Managing Innovation Projects. Velká Británie. Wiley. ISBN 9781119587293
  • TIDD, J. et al. 2020. Managing Innovation Integrating Technological, Market and Organizational Change.Velká Británie. Wiley. ISBN 9781119713302
  • VEBER J. et al., 2017. Management inovací. Praha. Management Press, Albatros Media a.s. ISBN 978-80-726-1424-0
    doporučená literatura
  • Christensen, C. M. (2024). The Innovator's Dilemma, with a New Foreword: When New Technologies Cause Great Firms to Fail. Spojené státy americké: Harvard Business Review Press. ISBN9781647826765
  • RANANUJAM, M., TACKE, G. (2016). Monetizing Innovation: How Smart Companies Design the Product Around the Price. Německo: Wiley, ISBN9781119240860
Organizační formy výuky
přednáška
tutoriál
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení812
Příprava na přednášky22 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 36
Příprava na závěrečný test2222
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 8
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Aplikace teoretických znalostí 30 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.

Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.

Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast.
Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) budou vykonávat z předmětu Řízení inovací pouze 100 bodový závěrečný test ve zkouškovém období. Studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat osobně nebo písemně vyučující předmětu Řízení inovací. V případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel.


Kombinovaná výuka probíhá formou výukových bloků, kde jsou studenti v přímém kontaktu s vyučujícím. V přímém kontaktu s vyučujícím jsou studenti nejen v rámci blokové výuky, ale i v konzultačních hodinách vypsaných pro studenty kombinované formy studia. Komunikaci se studentem doplňuje elektronická komunikace prostřednictvím elektronické pošty a přes informační systém školy (intranet).

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, léto 2023, zima 2023, zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/INO_s