BSA_ACJ_4 Anglický jazyk IV

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BSA_ACJ_4/A2: So 4. 5. 8:00–9:30 E7, 9:40–11:10 E7, 11:25–12:55 E7, 13:05–14:35 E7, Ne 26. 5. 8:00–9:30 E7, 9:40–11:10 E7, 11:25–12:55 E7, 13:05–14:35 E7, A. Vachušková
BSA_ACJ_4/S01: Út 14:50–16:20 N010, Pá 11:25–12:55 N007, P. Sádlo
Předpoklady
znalost jazyka na úrovni B1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšířit znalosti studentek a studentů v souladu s deskriptorem úrovně B2- Společného evropského a referenčního rámce pro jazyky, dále rozvíjet jejich porozumění delším promluvám, sledování i složitější výměny názorů a porozumění delších článků a zpráv, které se zabývají se současnými tématy. Studentky a studenti se také dokáží srozumitelně vyjadřovat k celé řadě problémů a účastnit se rozhovorů plynule a spontánně a též napsat srozumitelné a podrobné texty na široký rozsah témat.
Výstupy z učení
Studentky/Studenti budou po úspěšném absolvování předmětu schopni:
1. porozumět delším mluveným projevům na témata, se kterými jsou obeznámeni;
2. chápat a rozumět textům z oborů, kterými se zabývají;
3. detailně porozumět textům z oblastí, které je zajímají;
4. sdělovat své názory a myšlenky, které se týkají různých témat, která je zajímají,
5. napsat texty na různá témata, která je zajímají, takovým způsobem, že jsou zaznamenány detaily a texty jsou srozumitelné.
Osnova
  • 1. Rekreace a dovolená
  • 2. Kino a filmy
  • 3. Celebrity a společnost
  • 4. Image jedince na sociálních sítích
  • 5. Fyzický vzhled v různých obdobích života
  • 6. Divadlo v dnešním světě
  • 7. Školství v současnosti
  • 8. Mimoškolní aktivity mládeže
  • 9. Svět vážné hudby
  • 10. Život v rodině
  • 11. Bydlení a kvalita života
  • 12. Luxusní bydlení v 19. století
  • 13. Zábava a noční život
  • 14. Maloobchod na internetu
  • 15. Kultivovaná stížnost
  • 16. Zaměstnání a povaha člověka
  • 17. Podnikání a televizní zábava
  • 18. Práce a sebeuspokojení
  • 19. Studenti a jejich osobní život
  • 20. Setkání, která ovlivní život
  • 21. Štěstí a jeho vliv
  • 22. Zahlcení informacemi
  • 23. Kladné a záporné důsledky používání moderních technologií
  • 24. Konfliktní vztahy a jejich řešení
  • 25. Strach a napětí v různých aspektech
  • 26. Život na okraji společnosti
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, CH., 2013. English File Intermediate Student’s Book. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-451989-2.
    doporučená literatura
  • MURPHY, R., 2012. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English: with answers. 4th edit. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
  • LAND, C., 2011. Nemluvte Czenglicky: zbavte se nejčastějších chyb v angličtině. Brno: Brno Computer Press. ISBN 978-80-251-3519-8.
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
bloková výuka - seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení11
Příprava na průběžné hodnocení55
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2145
Příprava na závěrečný test2436
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Hodnocení pro denní i kombinované studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, nezapočteno 29,99 – 0.

Průběžné hodnocení::

Průběžné hodnocení 30 % (ústní zkoušení, poslech, písemný projev, čtení textu s~porozuměním)

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test přes odpovědník 70 %

Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Studentky a studenti prezenční formy studia jsou povini na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění předmětu je také jejich aktivní účast a plnění úkolů zadaných vyučujícími.

Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu.

Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/BSA_ACJ_4