BSA_ACJ_4 Anglický jazyk IV

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2023
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Frederik De Feyter, MSc (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BSA_ACJ_4/A1: Ne 12. 3. 14:50–16:20 E5, 16:30–18:00 E5, So 25. 3. 11:25–12:55 E5, 13:05–14:35 E5, 14:50–16:20 E5, So 15. 4. 11:25–12:55 E5, 13:05–14:35 E5, 14:50–16:20 E5, D. Raušer
BSA_ACJ_4/S01: Út 16:30–18:00 N107, Čt 13:05–14:35 N004, F. De Feyter
Předpoklady
znalost jazyka na úrovni B1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšířit znalosti studentek a studentů v souladu s deskriptorem úrovně B2- Společného evropského a referenčního rámce pro jazyky, dále rozvíjet jejich porozumění delším promluvám, sledování i složitější výměny názorů a porozumění delších článků a zpráv, které se zabývají se současnými tématy. Studentky a studenti se také dokáží srozumitelně vyjadřovat k celé řadě problémů a účastnit se rozhovorů plynule a spontánně a též napsat srozumitelné a podrobné texty na široký rozsah témat.
Výstupy z učení
Studentky/Studenti budou po úspěšném absolvování předmětu schopni:
1. porozumět delším mluveným projevům na témata, se kterými jsou obeznámeni;
2. chápat a rozumět textům z oborů, kterými se zabývají;
3. detailně porozumět textům z oblastí, které je zajímají;
4. sdělovat své názory a myšlenky, které se týkají různých témat, která je zajímají,
5. napsat texty na různá témata, která je zajímají, takovým způsobem, že jsou zaznamenány detaily a texty jsou srozumitelné.
Osnova
  • 1. Rekreace a dovolená
  • 2. Kino a filmy
  • 3. Celebrity a společnost
  • 4. Image jedince na sociálních sítích
  • 5. Fyzický vzhled v různých obdobích života
  • 6. Divadlo v dnešním světě
  • 7. Školství v současnosti
  • 8. Mimoškolní aktivity mládeže
  • 9. Svět vážné hudby
  • 10. Život v rodině
  • 11. Bydlení a kvalita života
  • 12. Luxusní bydlení v 19. století
  • 13. Zábava a noční život
  • 14. Maloobchod na internetu
  • 15. Kultivovaná stížnost
  • 16. Zaměstnání a povaha člověka
  • 17. Podnikání a televizní zábava
  • 18. Práce a sebeuspokojení
  • 19. Studenti a jejich osobní život
  • 20. Setkání, která ovlivní život
  • 21. Štěstí a jeho vliv
  • 22. Zahlcení informacemi
  • 23. Kladné a záporné důsledky používání moderních technologií
  • 24. Konfliktní vztahy a jejich řešení
  • 25. Strach a napětí v různých aspektech
  • 26. Život na okraji společnosti
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, CH., 2013. English File Intermediate Student’s Book. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-451989-2.
    doporučená literatura
  • LAND, C., 2011. Nemluvte Czenglicky: zbavte se nejčastějších chyb v angličtině. Brno: Brno Computer Press. ISBN 978-80-251-3519-8.
  • MURPHY, R., 2012. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English: with answers. 4th edit. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
  • COLLYAH, B., 2008. Anglicko-český, česko-anglický slovník. Praha: Finder dictionaries. ISBN 978-80-86002-94-1.
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
bloková výuka - seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení11
Příprava na průběžné hodnocení55
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2145
Příprava na závěrečný test2436
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Hodnocení pro denní i kombinované studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, nezapočteno 29,99 – 0.

Průběžné hodnocení::

Průběžné hodnocení 30 % (ústní zkoušení, poslech, písemný projev, čtení textu s~porozuměním)

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test přes odpovědník 70 %

Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Studentky a studenti prezenční formy studia jsou povini na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění předmětu je také jejich aktivní účast a plnění úkolů zadaných vyučujícími.

Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu.

Předmět je zařazen také v obdobích léto 2024.