VŠTE:PTV Advanced Technologies in Const - Course Information
PTV Advanced Technologies in Constructions
Institute of Technology and Business in České Budějovicewinter 2013
- Extent and Intensity
- 0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Radim Galko, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- prof. Ing. Ingrid Juhásová Šenitková, CSc.
Department of Civil Engineering – Faculty of Technology – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Timetable of Seminar Groups
- PTV/CAP: Mon 2. 12. 14:45–16:15 D209P, Mon 9. 12. 14:45–15:30 D209P, R. Galko, výuka v rámci CŽV
- Prerequisites (in Czech)
- OBOR(CAP)
Student má ovládat obsahovou náplň předmětu TZB1 a TZB2. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Construction of Buildings (programme VŠTE, ST)
- Building Management (programme VŠTE, ST)
- Building Management (programme VŠTE, ST)
- Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
- Cílem předmětu (jednotlivých modulů) je seznámit studenta se:
Modul 1(cvičící Ing. Ondřej Hojer, Ph.D.-ČVUT, Fakulta strojní): Základní problematikou vytápění a zdroji tepelné energie ve vztahu k nízkoenergetické a pasivní výstavbě (součástí budou i vzorové výpočty).
Modul 2 (cvičící Doc. Ing. Tomáš Matuška, Ph.D.-ČVUT, Fakulta strojní): Student se bude orientovat v problematice fototermických a fotovoltaických kolektorů. Studenti se zároveň naučí určit roční roční energetické přínosy solárních soustav(součástí budou i vzorové výpočty).
Modul 3 (cvičící Ing. Jan Schwarzer, Ph.D.-ČVUT, Fakulta strojní): Student se bude dobře orientovat v oblasti tepelných čerpadel a odborné terminologie. Student bude znát jednotlivé typy tepelných čerpadel, bilanční výpočty vyrobené energie včetně ekonomiky provozu (součástí budou i vzorové výpočty).
Modul 4 (cvičící Ing. Jan Schwarzer, Ph.D.-ČVUT, Fakulta strojní): Student bude znát rozdělení a výhřevnost biomasy, včetně zdrojů tepelné energie. Součástí výuky bude i popis ORC zařízení a student se bude zabívat i ekonomikou provozu zdrojů na biomasu.
Modul 5 (cvičící Ing. Jan Schwarzer, Ph.D.-ČVUT, Fakulta strojní): Student se bude orientovat v oblasti regulace otopných a solárních soustav. Součástí výuky bude i problematika automatizovaného řízení budov. - Syllabus (in Czech)
- 1,2) Modul 1: Výpočet a návrh nízkoteplotního vytápění (tepelná rovnováha interiéru; výpočet nízkoteplotního sálavého vytápění, výpočet a návrh sálavé otopné plochy).
- 3,4,5) Modul 2: Sluneční energie (úvod do sluneční energie; statistický výpočet sluneční energie; fototermální přeměna záření; kapalinové tepelné kolektory; aktivní solární systémy; vzduchové kolektory; solární komíny; teplovzdušné vytápění; fotovoltaické systémy).
- 6,7,8) Modul 3: Geotermální energie - Tepelná čerpadla (princip; typy TČ; akumulátory; ekonomika TČ a porovnání TČ s jinými zdroji).
- 9,10) Modul 4: Biomasa (druhy a třídění biomasy, tuhé komunální odpady; fytomasa; biomasa živočišného původu).
- 11,12) Modul 5: Inteligentní budovy - automatizované systémy budov (koncepce, architektura, návrhová hlediska).
- 13)Odevzdání seminárních prací.
- Literature
- required literature
- BROŽ, K., ŠOUREK, B. Alternativní zdroje energie. 1. vyd. Praha: Vydavatelství ČVUT, 2003. ISBN 80-01-02802-X.
- PETRÁŠ, D. a kol. Nízkoteplotní vytápění a obnovitelné zdroje energie. Bratislava: Jaga, 2008. ISBN 978-80-8076-069-4.
- recommended literature
- CIHELKA, J. Solární tepelná technika. Praha: Nakladatelství T. Malina, 1994. ISBN 80-900759-5-9.
- Projekční příručka - Solární termické systémy. Vydavatel Viessmann, spol. s r.o., 2009.
- BAŠTA, J. Regulace vytápění. Praha: Vydavatelství ČVUT, 2002. ISBN 80-01-02582-9.
- BOVANOVSKY, J. a kol. Alternativní energie pro Váš dům. Brno : ERA, 2004.
- Forms of Teaching
- Teaching Block - seminar
- Teaching Methods
- Frontal Teaching
Group Teaching - Cooperation
Group Teaching - Collaboration
Individual Work– Individual or Individualized Activity
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 52 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 26 Total: 78 0 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Presentation 50 %
Seminary Work 50 %
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (winter 2013, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/winter2013/PTV