VŠTE:OBP_1 Obchodní podnikání I - Informace o předmětu
OBP_1 Obchodní podnikání I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2011
- Rozsah
- 2/2. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Martin Maršík, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OBP_1/K0: So 10. 12. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, 12:00–13:30 A1, So 7. 1. 16:50–18:20 A1, 18:25–19:55 A1, Ne 8. 1. 12:45–13:30 A1, 13:40–15:10 A1, 15:15–16:45 A1, M. Maršík, Kombinovaná forma
- Předpoklady
- ( OBC Obchodní činnost )&& FORMA(K)
Předpokladem je úspěšné absolvování předmětu Obchodní činnost. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je osvojení základních principů a získání vědomostí o řízení obchodních firem, rozvoj ekonomického myšlení v aplikaci na problematiku obchodních operací. Po absolvování předmětu umí student vypočítat zájmovou oblast a kupní potenciál obchodní jednotky, je schopen využít metodu CPM k řízení projektu zřízení OJ, zná základní teoretické poznatky o řízení maloobchodní prodejny a je schopen analyzovat základní oblasti řízení maloobchodu.
- Osnova
- 1. Územní strategie obchodních firem.
- 2. Metody územní analýzy.
- 3. Výstavba obchodní jednotky, řízení projektů.
- 4. Síťová analýza, metoda CPM.
- 5. Technologie obchodního provozu.
- 6. Řízení zásob v obchodě.
- 7. Obchodní sortiment.
- 8. Space management.
- 9. Obchodně-provozní operace.
- 10. Kupní chování spotřebitele.
- 11. Merchandising, nákupní atmosféra.
- 12. Operativní řízení obchodní jednotky, metody řízení obsluhy.
- 13. Řizení lidských zdrojů v obchodě.
- Literatura
- povinná literatura
- MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání I: Studijní opora pro kombinované studium. 2. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 60 s. ISBN 978-80-87278-66-6. info
- MULAČ, P., VÁCHAL, J. Obchodní podnikání II. České Budějovice : VŠTE, 2008. ISBN 987-80-903888-5-7.
- doporučená literatura
- PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. Retail management. Praha : Management Press, 2002. ISBN 80-7261-059-7.
- CIMLER, P., ZADRAŽILOVÁ, D. a kol. Retail management. Praha : Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-167-6.
- ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.
- DOHNAL, J. Řízení vztahu se zákazníky: procesy, pracovníci, technologie. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0401-3.
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 16 16 Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 Příprava na tutoriál 76 Tutoriál 15 příprava na zkoušku 24 24 zpracování projektu 25 25 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 156 156 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 45 %
test - průběžný 25 %
projekt - skupinový 30 %
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2011/OBP_1