Z_RVP_an Rámcové vzdělávací programy

Institute of Technology and Business in České Budějovice
SUMMER 2023
Extent and Intensity
0/0/0. Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D.
Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Supplier department: Study Department – Vice-Rector for Study Affairs – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Timetable of Seminar Groups
Z_RVP_an/D01a: Sat 27. 5. 11:25–12:55 E4, 13:05–14:35 E4, Sun 28. 5. 8:00–9:30 E5, 9:40–11:10 E5, T. Jambal, CZV DPS
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
Studující si osvojí realizační, diagnostické, reflektivní pedagogické kompetence, získají vědomosti a schopnosti zaměřené na vzdělávací programy, principy, pravidla pro vytváření školních vzdělávacích programů, výchozí etapy při jejich tvorbě, strukturu a postup tvorby školních vzdělávacích programů. Na základě získaných vědomostí a schopností jsou studující schopni zpracovat vzdělávací program.
Learning outcomes (in Czech)
Po úspěšném absolvování předmětu studující
- zná vzdělávací programy a dvouúrovňový model vzdělávacích programů;
- rozumí rámcovým vzdělávacím programům;
- rozumí školním vzdělávacím programům;
- ovládá tvorbu školních vzdělávacích programů;
- zná profil absolventa.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Vzdělávací programy. Dvouúrovňový model vzdělávacích programů. Rámcový vzdělávací program. Školní vzdělávací program. Uživatelé školního vzdělávacího programu. Důvody vytváření školních vzdělávacích programů, principy školních vzdělávacích programů a pravidla pro jejich zpracování.
  • 2. Výchozí etapy při tvorbě školního vzdělávacího programu. Analýza práce školy. Analýza požadavků a potřeb trhu práce. Analýza povolání.
  • 3. Základní pedagogické dokumenty. Učební plán. Profil absolventa.
  • 4. Tvorba charakteristiky školního vzdělávacího programu.
  • 5. Podmínky pro realizaci školního vzdělávacího programu. Podmínky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • 6. Národní soustava kvalifikací a její využití v odborném vzdělávání.
  • 7. Národní soustava povolání a její využití v odborném vzdělávání.
  • 8. European Qualifications Framework – EQF. Europass.
Literature
  • PRŮCHA, J., 2009. Pedagogická encyklopedie. Praha:Portál. ISBN 978-80-7367-546-2.
  • TUREK, I., 2010. Didaktika. Bratislava: Iura Edition. ISBN 978-80-8078-322-8.
  • KALHOUS, Z. a O. OBST, 2002. Školní didaktika. Praha: Portál. ISBN 80-7178-253-X.
  • PODLAHOVÁ, L. et al., 2012. Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4217-5.
  • BAJTOŠ, J., 2013. Didaktika vysokej školy. Bratislava: Iura Edition. ISBN 978-80-8078-652-6.
  • DRAHOVZAL, J. et al., 1997. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido. ISBN 80-85931-35-4.
Forms of Teaching
Lecture
Seminar
Teaching Methods
Frontal Teaching
Group Teaching - Cooperation
Teaching Supported by Multimedia Technologies
Assessment Methods and Assesment Rate
Test – final 100 %
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms winter 2021, summer 2022, winter 2022, winter 2023, summer 2024, winter 2024, summer 2025.
  • Enrolment Statistics (SUMMER 2023, recent)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2023/Z_RVP_an