VŠTE:FAM Facility management - Informace o předmětu
FAM Facility management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2022
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jan Lojda, CSc., MBA (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jan Lojda, CSc., MBA
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FAM/Q5: So 26. 2. 14:50–16:20 D416, 16:30–18:00 D416, So 12. 3. 14:50–16:20 D416, 16:30–18:00 D416, So 26. 3. 14:50–16:20 D416, 16:30–18:00 D416, J. Lojda
FAM/S01: Čt 11:25–12:55 A2, Čt 13:05–13:50 A2, J. Lojda - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je získání základních informací a poznatků o poskytování služeb a řízení procesů a činností při správě a provozu budov. Zvládnutí systému předprojektového, projektového a provozního hodnocení budov umožní studentům navrhovat budovy a řízení provozu v budovách s cílem snižování celkových nákladů na životní cyklus budovy a zvýšení kvality jejich používání.
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen zvládnout systém předprojektového, projektového a provozního hodnocení budov.
- Osnova
- 1. Facility management, pojmy, obsah a uplatnění, legislativa ČSN EN 15221 2. Integrace činností, zabezpečení a rozvoj služeb, zvýšení efektivity 3. Prostor a infrastruktura, prostorové služby, pracoviště, technická infrastruktura, údržba 4. Lidé a organizace, zdraví, bezpečnost a ochrana, zaměření na uživatele objektů 5. Výpočtová a komunikační technologie – ICT, logistika 6. Kvalita služeb, strategická úroveň, taktická úroveň a provozní úroveň 7. Dohoda o úrovni služeb – SLA (Service level agreement) 8. Klíčové výkonnostní identifikátory – KPIs (Key performance indicators) 9. Rizika, monitorování a kontrola procesů dodávky služeb 10. Systémy hodnocení a certifikace udržitelnosti budov, certifikát kvality budovy 11. Hodnotící kritéria, environmentální, sociální, ekonomika a management 12. Základní principy multikriteriálního hodnocení, lineární bilanční model GEMIS 13. Environmentální kritéria, LCA – hodnocení životního cyklu staveb
- Literatura
- povinná literatura
- • KUDA, F., BERÁNKOVÁ, E., 2016. Facility management v technické správě a údržbě budov. Professional Publishing, 266 s. ISBN 978-80-7431-114-7.
- VYSKOČIL, V., KUDA, F., 2015. Management podpurných procesu – Facility management. Management Press, 492 s. ISBN 978-80-7431-046-1.
- doporučená literatura
- ČSN EN 15 221-1 až 6 „Facility management – Část 1 až 6“
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
partnerská výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 26 Příprava na závěrečný test 13 13 Semestrální práce a prezentace 26 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 13 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Semestrální práce a prezentace 30 % - Podmínky testu
- Seminární práce včetně prezentace (30 %) Závěrečný test (70 %)
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2022/FAM