VŠTE:N_MET Metody plánování a prognózován - Informace o předmětu
N_MET Metody plánování a prognózování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jiří Čejka, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MET/L5: So 29. 2. 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, 13:05–14:35 B2, Ne 22. 3. 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, J. Čejka
N_MET/P01: Po 9:40–11:10 B4, J. Čejka
N_MET/S01: Út 11:25–12:55 A4, J. Čejka - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s důležitými metodami plánování a prognózování.
- Výstupy z učení
- Absolventi budou umět vysvětlit úlohu a význam manažerských technik v praxi, budou umět vysvětlit pojmy manažerské metody a techniky, získají informace k jednotlivým metodám a technikám plánování a prognózování a budou umět zhodnotit v praxi používané metody a techniky.
- Osnova
- 1. Úloha a význam manažerských technik v praxi, vymezení pojmu manažerských technik plánování v logistice 2. Plánování – techniky prognózování, subjektivní, technologického předvídání. 3. Cíle prognóz a maximalizace budoucího užitku. 3. Plánování – techniky strategické analýzy – struktury prostředí, zdrojů, SWOT 4. Techniky strategického plánování – komponenty, výběr strategií 5. Techniky strategického plánování –modely, aplikace modelů 6. Techniky matematického plánování, matematické rozhodování 7. Techniky statistického plánování, 8. Techniky ekonometrického plánování, 9. Metody technologického předvídání 10. Kroky vytváření efektivních předpokladů 11. Cíle prognóz a maximalizace budoucího užitku. 12. Prognózy a modely dopravy a dopravních proudů. 13. Modelování a simulace.
- Literatura
- BERNDT, Ralph, Claudia Fantapié ALTOBELLI a Matthias SANDER. Mezinárodní marketingový management : [globalizace a světové trhy, marketingové plánování a controlling, potenciál a lidské zdroje]. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2007, 360 s. ISBN 978-80-251-1641-8. info
- BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 280 s. ISBN 978-80-247-1535-3. info
- FOTR, J. a kol. Tvorba strategie a strategické plánování. Teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2012. info
- ŽALUDOVÁ, A. Samohodnocení a benchmarking: klíč k strategickému plánování, zlepšování a špičkovosti: základ cesty do Evropy. Česká společnost pro jakost, 1998, 35 s. ISBN 80-02-01237-2. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
cvičení
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 26 26 Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 13 Příprava na závěrečný test 26 26 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 39 český 26 26 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2020/N_MET