AEP_2 Anglický jazyk pro ekonomy první II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2012
Rozsah
0/4. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Věra Filipová (cvičící)
Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Ing. Eva Malá (cvičící)
Mgr. Zuzana Malá (cvičící)
Mgr. Veronika Vítková (cvičící)
Milan Hájek (pomocník)
Garance
Mgr. Jindřiška Kraťková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AEP_2/K1: Po 12. 3. 9:55–11:25 B3, 11:35–13:05 B3, Út 13. 3. 9:55–11:25 B3, 11:35–13:05 B3, Po 26. 3. 9:55–11:25 B3, 11:35–13:05 B3, Út 27. 3. 9:55–11:25 B3, 11:35–13:05 B3, Po 23. 4. 9:55–11:25 B3, Út 24. 4. 9:55–11:25 B3, E. Malá, kombinovaná forma
AEP_2/K2a: Ne 4. 3. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 12:00–13:30 B1, So 24. 3. 15:15–16:45 B1, 16:50–18:20 B1, Ne 25. 3. 12:00–13:30 B1, 13:40–15:10 B1, 15:15–16:45 B1, 16:50–18:20 B1, Ne 22. 4. 8:00–9:30 B1, V. Filipová, Kombinovaná forma
AEP_2/K2b: Ne 4. 3. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, 12:00–13:30 B4, So 24. 3. 15:15–16:45 B4, 16:50–18:20 B4, Ne 25. 3. 12:00–13:30 D515, 13:40–15:10 D515, 15:15–16:45 D515, 16:50–18:20 D515, Ne 22. 4. 8:00–9:30 D515, E. Malá, Kombinovaná forma
AEP_2/S01: Po 13:10–14:40 B5, Út 11:35–13:05 D415, V. Filipová
AEP_2/S02: Út 13:10–14:40 D316, Čt 14:45–16:15 D416, V. Filipová
AEP_2/S03: Čt 11:35–13:05 D617, Čt 13:10–14:40 A6, V. Filipová
AEP_2/S04: Út 13:10–14:40 A3, St 9:55–11:25 D516, J. Kraťková
Předpoklady
absolvování a úspěšné zakončení předmětu AJP_1 a AJP_2, AEP_1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z oblasti obchodu a managementu včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky,že dovede popsat odborně zaměřené situace, v rozumné míře dostatečně přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, odborně se vyjadřuje o výše zmíněných tématech. Student se domluví a dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice; pomocí své slovní odborně zaměřené zásoby vyjadřuje jen s určitou mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci daných ekonomických okruhů své názory, diskutuje o aktuálních událostech,aplikuje poznatky v praxi.
Osnova
1. Organizace pobytu (ubytování, stravování, příjezd, odjezd) 2. Profese 3. Recruitment 4.Hospodaření domácností 5. Zahraniční aktivity studentů, studium v zahraničí 6. Role médií 7. Praha jako administrativní, politická, ekonomická a kulturní metropole 8. Společensko - geografická charakteristika UK 9. Společensko - geografická charakteristika GB 10. Společensko - geografická charakteristika USA 11. Společensko - geografická charakteristika České republiky 12. Powerpointové prezentace studentů na zadané téma 13. Powerpointové prezentace studentů na zadané téma Gramatika: • Slovesa • Zájmena • Větná skladba • Číslovky • Předložky • Zápor a otázka • Další vybrané gramatické jevy • Shrnutí učiva (New Insights into Business lekce 4.5.6.)
Literatura
    povinná literatura
  • TULLIS, G., TRAPPE, T. New Insights into Business. Longman, 2007. 176 s. ISBN 987-0-582-84887-0.
    neurčeno
  • BÜRGER, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus, 2007. 1312 s. ISBN 978-80-7238-639-0.
  • KOLEKTIV AUTORŮ Anglicko-český, česko-anglický Velký slovník. Brno : Lingea, s.r.o., 2007. 1566 s. ISBN 978-80-87062-01-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
partnerská výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test4040
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
příprava na ústní prezentaci1010
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 20 %
test dílčí A 40 %
test dílčí B 40 %
Podmínky testu
Napsat 2 průběžné testy a prezentovat 1 ústní projev. Test A se píše v~polovině semestru, test B v~závěru semestru, prezentace se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (prezentace maximálně 20 bodů, test 1 maximálně 40 bodů, test 2 maximálně 40 bodů, maximální počet bodů ze všech tří částí 100.Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů ze všech tří částí celkem. U~kombinovaného studia mohou být oba dílčí testy vzhledem k~časovým možnostem psány v~rámci jedné konzultace (maximální bodové ohodnocení obou testů však odpovídá prezenční formě studia, tzn. 2 x 40 bodů).
Informace učitele
U prezenční formy splnit docházku na 70%.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2021.