VŠTE:RLZ_OKU Organizační kultura - Informace o předmětu
RLZ_OKU Organizační kultura
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Miluše Balková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Miluše Balková, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RLZ_OKU/S01: Pá 11:25–12:55 N011, M. Balková
RLZ_OKU/S02: Pá 9:40–11:10 N010, M. Balková
RLZ_OKU/Z3: Ne 10. 3. 14:50–16:20 B5, 16:30–18:00 B5, So 4. 5. 8:00–9:30 D515, 9:40–11:10 D515, M. Balková - Předpoklady
- Nejsou požadovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit s významem organizační kultury a organizačního chování pro výkonnost organizace, kvalitu její produkce i způsob její komunikace uvnitř i navenek. K hlavním tématům předmětu patří faktory, součásti, dopady a vnitřní i vnější projevy organizační kultury, její hlavními typy, nástroje tvorby a řízení změn organizační kultury, principy zdravé kultury firmy a nástroje jejího posilování. K dalším tématům kurzu patří etická kultura organizace, vztah organizační kultury a leadershipu a nástroje sloužící pro empirický rozbor organizačních kultur.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
- chápe význam organizační kultury a hodnot organizace jako nástroje řízení organizace,
- rozumí vnějším i vnitřním projevům organizační kultury a organizačního chování,
- rozumí typologiím organizačních kultur,
- rozumí vnitřním a vnějším okolnostem ovlivňujícím vznik, utváření a vývoj organizační kultury,
- chápe a navrhuje nástroje řízení a změn organizační kultury, organizuje jejich praktické využití, provádí empirickou analýzu organizační kultury i etické kultury organizace. - Osnova
- Semináře:
- 1. Organizační kultura, její vymezení a význam, organizační chování.
- 2. Prvky a projevy organizační kultury, organizační identita – ilustrace příkladů a odlišností firemních kultur.
- 3. Typologie organizačních kultur – ilustrace a komparace příkladů.
- 4. Řízení organizační kultury a jeho nástroje – rozbor praktických příkladů řízení a změn organizační kultury.
- 5. Organizační kultura, výkonnost organizace, kvalita produkce.
- 6. Zdravá organizační kultura – projevy a jejich ilustrace, rozbor příkladů.
- 7. Organizační kultura a vnitrofiremní komunikace – rozbor praktického příkladu.
- 8. Organizační kultura a vnější komunikace firmy – rozbor příkladů z praxe.
- 9. Řízení změn organizační kultury – nástroje změn organizační kultur a jejich ilustrace a rozbor v praxi.
- 10. Mezinárodní rozdíly organizační kultury, interkulturní management a interkulturní komunikace – srovnání příkladů.
- 11. Etická kultura organizace - rozbor příkladů a odlišností z praxe.
- 12. Hlavní druhy nezdravých organizačních kultur – ilustrace a rozbor příkladů a důsledků z praxe.
- 13. Empirické analýzy organizačních kultur – zpracování analýzy organizační kultury konkrétní firmy.
- Literatura
- povinná literatura
- LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura a její změna. Grada Publishing as, 2010.
- doporučená literatura
- URBAN, Jan. Firemní kultura a identita. Ústav práva a právní vědy, 2014.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Dílčí úkoly 13 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 11 Příprava na závěrečný test 13 20 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 8 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
dílčí úkoly 30 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení:
30 % dílčí úkoly
Závěrečné hodnocení:
70 % závěrečný test
Hodnocení předmětu se skládá z~průběžného hodnocení (30 – 0 bodů) a ze závěrečného testu (70 – 0 bodů). Celková klasifikace je součtem bodů z~průběžného hodnocení a závěrečného hodnocení. Celková klasifikace předmětu, tj. body ze závěrečného hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0 bodů): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast u kombinované formy není docházka sledovaná.
Studenti s individuálním studijním plánem budou hodnoceni pouze prostřednictvím 100 bodového závěrečného testu ve zkouškovém období. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na garanta předmětu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/RLZ_OKU