N_PJK_1a Projekt I.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2025
Rozsah
0/5/0. 9 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Lucie Krobová (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Tomáš Vrbka (cvičící)
Garance
Ing. et Ing. Petra Machová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_PJK_1a/S01: každé sudé úterý 8:00–15:30 D617, L. Krobová, P. Machová
N_PJK_1a/S02: každou sudou středu 8:00–15:30 B4, P. Machová, T. Vrbka
Předpoklady
Základní znalosti v oblasti typologie a navrhování budov.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Úkolem předmětu je vytvoření optimalizovaného návrhu zadaného objektu občanské vybavenosti (administrativa, služby, školství, zdravotnictví, kultura, …), zemědělství nebo průmyslu včetně dispozice pro daný účel a návrhu vhodné konstrukční soustavy nosného systému. Návrh bude vycházet z aktuálního poznání v oblasti udržitelné výstavby. Nedílnou součástí projektu je studium interakčních vazeb krajiny a urbanizovaného prostředí. Textová i výkresová část bude zpracována s využitím výpočetní techniky.
Výstupy z učení
Student je po absolvování předmětu schopen:
- navrhnout architektonické řešení zadeného typu stavby;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • 1. Principy architektonické kompozice a architektonického navrhování
  • 2. Zásady tvorby krajiny a urbanismu interakční vazby budovy a prostředí
  • 3. Návrh architektonického konceptu a ztvárnění budovy ve více variantách
  • 4. Posouzení a výběr architektonického konceptu budovy
  • 5. Studium interakčních vazeb země urbanizovaného prostředí a budovy
  • 6. Průzkum a příprava projektové dokumentace
  • 7. Architektonická studie zadané budovy - koncepce
  • 8. Architektonická studie zadané budovy - situace
  • 9. Architektonická studie zadané budovy - půdorysy
  • 10. Architektonická studie zadané budovy - řezy
  • 11. Architektonická studie zadané budovy - pohledy
  • 12. Architektonická studie zadané budovy - průvodní zpráva
  • 13. Prezentace (obhajoba) projektů – kritika
Literatura
    povinná literatura
  • REMEŠ, J., I. UTÍKALOVÁ, P. KACÁLEK, L. KALOUSEK, T. PETŘÍČEK, T. APELTAUER, J. PLACHÝ, R. SMOLKA a L. ŽIŽKA, 2014, Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 248
  • HÁJEK, P., 2014. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5101-6.
    doporučená literatura
  • NEUFERT, E., P. NEUFERT a J. KISTER, 2012. Architects' Data. 4th ed. : John Wiley & Sons, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8.
  • HÁJEK, P., 1995. Konstrukce pozemních staveb 1: nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT. 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4.
  • NOVOTNÝ, J., 2007 Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles. ISBN 978-80-86817-23-1.
  • NOVÁK, A. a P. VALENTA, 2014. Dům a krajina. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta umění a architektury, 145 s. ISBN 978-80-7494-060-6.
  • DAHLSVEEN, T., P. DUŠAN a J. HIRŠ, 2003. Energetický audit budov. Bratislava: Jaga group. ISBN 80-88905-86-9.
  • NEUMAN, D a kol., 2005. Stavební konstrukce I. Bratislava: Jaga group. ISBN 80-8076-025-X.
  • NEUFERT, E. a P. NEUFERT, 2000. Navrhování staveb: zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle: příručka pro
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál65 
Semestrální projekt104 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi65 
Celkem:2340
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 5 %
projekt - semestrální 85 %
konzultace 10 %
Podmínky testu
Práci zadává a koordinuje garant předmětu. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.


- Originalita, inovativnost a nápad (0-15 bodů)
- Grafická úroveň výkresů a úroveň textové části (0-10 bodů)
- Obsahová kvalita projektu (0-50 bodů)
- Poster (prezentační panel) a závěrečná obhajoba (0-10 bodů)
- Závěrečná obhajoba (kritika) (0-5 bodů)
- Aktivní přístup a konzultace v průběhu semestru (0-10 bodů)

Celkový zisk bodů (součet za projekt, konzultace, prezentaci a dispozici) může být max. 100.
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Informace učitele
Nesledovaná docházka. Projektová výuka.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2025/N_PJK_1a