VŠTE:BPE_PPS Podnikatelský plán - Informace o předmětu
BPE_PPS Podnikatelský plán – případová studie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Bc. Andrea Nohavová (cvičící)
doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Ústav znalectví a oceňování – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Skupina Finance podniku – Oddělení zástupce ředitele pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost – Ústav znalectví a oceňování – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BPE_PPS/E3: Ne 6. 10. 8:00–9:30 E7, 9:40–11:10 E7, 11:25–12:55 E7, Ne 20. 10. 13:05–14:35 E7, 14:50–16:20 E7, 16:30–18:00 E7, So 30. 11. 13:05–14:35 D515, 14:50–16:20 D515, A. Nohavová, Z. Rowland
- Předpoklady
- FORMA(K)
Určeno pro studenty programu Podniková ekonomika a management. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Podnikatelský plán je nedílnou součástí každé firmy, která se chce dlouhodobě udržet na trhu a má zájem si zajistit dlouhodobou úspěšnost. Prostřednictvím podnikatelského plánu lze vytvořit produktový koncept výrobku/služby, která má vliv na stávající trh nebo dokáže u vytypovaného produktu/služby vyplnit mezeru na trhu. Účelem tvorby podnikatelského plánu je co nejpřesněji formulovat konkurenční výhodu s ohledem ke kvalitě, dostupnosti a variabilitě rozšířených/doplňkových služeb. Cílem předmětu Případová studie – Podnikatelský záměr je vypracovat podnikatelský záměr formou případové studie implementované na konkrétní podnik/organizaci.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. rozumí významu podnikatelského plánu a jeho struktury
2. zná zásady a principy tvorby podnikatelského plánu – případové studie
3. umí analyzovat cílový trh a konkurenci, sestavit plán marketingu a prodeje, plán provozu firmy, finanční plán
4. dokáže predikovat budoucí vývoj firmy
5. aplikuje formální aspekty podnikatelského plánu do prezentace - Osnova
- Semináře
- 1. Podnikatelský plán a jeho struktura
- 2. Úvodní shrnutí a popis firmy
- 3. Analýza cílového trhu
- 4. Analýza konkurence
- 5. Plán marketingu a prodeje
- 6. Plán provozu firmy
- 7. Management podniku
- 8. Plán budoucího vývoje
- 9. Finanční plán podniku
- 10. Formální aspekty podnikatelského plánu
- 11. Aspekty úspěšné prezentace podnikatelského plánu
- 12. Prezentace podnikatelského plánu
- 13. Prezentace podnikatelského plánu
- Literatura
- povinná literatura
- DOLEŽAL, J. et al., 2016. Projektový management. Komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9067-6.
- doporučená literatura
- ČERVENÝ, R., J. FICBAUER, A. HANZELKOVÁ a M. KEŘKOVSKÝ, 2014. Business plán. Krok za krokem. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80- 7400-511-4.
- ABRAMS, R. 2019. Successfull Business Plan: Secrets & Strategies. Planning Shop. ISBN 9781933895826.
- SWANSON, L., 2017. Business Plan Development Guide. 8th ed. [s. l.]: OPENPRESS.USASK.CA.
- SRPOVÁ, J., I. SVOBODOVÁ, P. SKOPAL a T. ORLÍK, 2011. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4103-1.
- KORECKÝ, M. a V. TRKOVSKÝ, 2011. Management rizik projektů se zaměřením na projekty v průmyslových podnicích. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-3221-3.
- Organizační formy výuky
- seminář
- Komplexní výukové metody
- brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 13 Příprava případové studie a prezentace 39 75 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 20 %
případová studie 70 %
Zpracování zadaných úkolů 5 %
Řízená diskuse, analytické a kritické myšlení 5 % - Podmínky testu
- Prezentace – 20 % Zpracování zadaných úkolů – 5 % Řízená diskuze, analytické a kritické myšlení – 5 % Případová studie – 70 % Závěrečné hodnocení (70 %)
- Informace učitele
- Doplňkový studijní materiál: Multimediální on-line kurz z oblasti podnikatelských kompetencí - http://www.enterprisingbehavior.eu/
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast. Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) budou odevzdávat z předmětu Podnikatelský plán - Případová studie pouze vypracovanou případovou studii (100 %). Studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat garanta předmětu (e-mail: rowland@mail.vstecb.cz) Podnikatelský plán - Případová studie. V případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. U studentů kombinované formy studia je účast na úvodním semináři povinná. V případě, že se student kombinované formy nemůže na úvodní seminář dostavit, je povinen s dostatečným časovým předstihem kontaktovat garanta předmětu. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/BPE_PPS