J 2017

Determination of Traffic Patterns on urban roads

BARTUŠKA, Ladislav, Karel JEŘÁBEK a Li CHENGUANG

Základní údaje

Originální název

Determination of Traffic Patterns on urban roads

Název česky

Determinace charakterů dopravy na městských komunikacích

Autoři

BARTUŠKA, Ladislav (203 Česká republika, garant, domácí), Karel JEŘÁBEK (203 Česká republika, domácí) a Li CHENGUANG (156 Čína)

Vydání

Communications, Žilina, Žilinská univerzita v Žilině, EDIS, 2017, 1335-4205

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50700 5.7 Social and economic geography

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/17:00001436

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

EID Scopus

2-s2.0-85039412425

Klíčová slova česky

Dopravní proud; Roční prrůměrná denní intenzita dopravy; Charaktery dopravy; Městská silniční síť; Jednotkové vozidlo

Klíčová slova anglicky

Traffic Flow; Annual Average Daily Traffic; Traffic Patterns; Constant Time Headway Model; Urban Road Transport Network; Passenger Car Unit

Štítky

Změněno: 14. 10. 2019 09:13, Ing. Anna Palokha

Anotace

V originále

Traffic volume indicates the use and the capacity of road infrastructure. In traffic engineering the traffic volume is generally stated as so-called Annual Average Daily Traffic (AADT), which can be determined from short-time traffic survey according to the TP 189 methodology. The issue of AADT determination is in fact simplified on the urban roads where we can find types of traffic patterns different from those dealt with in the TP 189 methodology. The introductory part of the paper deals with the theory of determination of traffic volumes and theory of traffic flow. The aim of the article is to demonstrate traffic patterns on specific urban roads determined by the authors according to the idea that different types of traffic flows on urban roads within the different urban areas may be found. The paper deals with the issue of factors influencing the traffic flows within the city as well.

Česky

"Intenzita dopravy udává využití a kapacitu silniční infrastruktury. V dopravním inženýrství je intenzita dopravy obecně vyjadřována jako tzv. Roční průměrná denní intenzita dopravy (RPDI), kterou lze určit z krátkodobého dopravního průzkumu a pomocí aplikace metodiky obsažené v technických podmínkách TP 189. Otázka určení RPDI dle metodiky je ve skutečnosti zjednodušena v případě městských komunikací, kde můžeme nalézt typy charakterů provozu odlišných od těch, které jsou obsaženy v metodice TP 189. Úvodní část práce se zabývá teorií určení intenzit dopravy a teorií dopravního proudu. Cílem článku je demonstrovat různé charaktery provozu na konkrétních úsecích městské silniční sítě určených autory podle myšlenky, že lze nalézt různé typy dopravních proudů na silnicích v různých městských oblastech. Článek se okrajově zabývá i problematikou faktorů ovlivňujících dopravní toky i ve městě."

Přiložené soubory

Communications_Bartuska_Jerabek_Chenguang.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru