2017
Determination of Traffic Patterns on urban roads
BARTUŠKA, Ladislav, Karel JEŘÁBEK a Li CHENGUANGZákladní údaje
Originální název
Determination of Traffic Patterns on urban roads
Název česky
Determinace charakterů dopravy na městských komunikacích
Autoři
BARTUŠKA, Ladislav (203 Česká republika, garant, domácí), Karel JEŘÁBEK (203 Česká republika, domácí) a Li CHENGUANG (156 Čína)
Vydání
Communications, Žilina, Žilinská univerzita v Žilině, EDIS, 2017, 1335-4205
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50700 5.7 Social and economic geography
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/17:00001436
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
EID Scopus
2-s2.0-85039412425
Klíčová slova česky
Dopravní proud; Roční prrůměrná denní intenzita dopravy; Charaktery dopravy; Městská silniční síť; Jednotkové vozidlo
Klíčová slova anglicky
Traffic Flow; Annual Average Daily Traffic; Traffic Patterns; Constant Time Headway Model; Urban Road Transport Network; Passenger Car Unit
Změněno: 14. 10. 2019 09:13, Ing. Anna Palokha
V originále
Traffic volume indicates the use and the capacity of road infrastructure. In traffic engineering the traffic volume is generally stated as so-called Annual Average Daily Traffic (AADT), which can be determined from short-time traffic survey according to the TP 189 methodology. The issue of AADT determination is in fact simplified on the urban roads where we can find types of traffic patterns different from those dealt with in the TP 189 methodology. The introductory part of the paper deals with the theory of determination of traffic volumes and theory of traffic flow. The aim of the article is to demonstrate traffic patterns on specific urban roads determined by the authors according to the idea that different types of traffic flows on urban roads within the different urban areas may be found. The paper deals with the issue of factors influencing the traffic flows within the city as well.
Česky
"Intenzita dopravy udává využití a kapacitu silniční infrastruktury. V dopravním inženýrství je intenzita dopravy obecně vyjadřována jako tzv. Roční průměrná denní intenzita dopravy (RPDI), kterou lze určit z krátkodobého dopravního průzkumu a pomocí aplikace metodiky obsažené v technických podmínkách TP 189. Otázka určení RPDI dle metodiky je ve skutečnosti zjednodušena v případě městských komunikací, kde můžeme nalézt typy charakterů provozu odlišných od těch, které jsou obsaženy v metodice TP 189. Úvodní část práce se zabývá teorií určení intenzit dopravy a teorií dopravního proudu. Cílem článku je demonstrovat různé charaktery provozu na konkrétních úsecích městské silniční sítě určených autory podle myšlenky, že lze nalézt různé typy dopravních proudů na silnicích v různých městských oblastech. Článek se okrajově zabývá i problematikou faktorů ovlivňujících dopravní toky i ve městě."