Informační systém VŠTE

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. POLLÁK, František a Peter MARKOVIČ. Reputation Management as a part of Online Branding Infrastructure of luxury hotels on the Adriatic Coast - pre and post Covid-19 perspective. Online. In Transportation Research Procedia - Conference Proceedings of TRANSCOM 2023: 15th International Scientific Conference on Sustainable, Modern and Safe Transport, Mikulov, 29 - 31 May 2023. Transportation Research Procedia - Conference Proceedings of TRANSCOM 2023: 15th International Scientific Conference on Sustainable, Modern and Safe Transport, Mikulov, 29 - 31 May 2023. Volume 74, 2023. Amsterdam: Elsevier B.V., 2023, s. 1546-1553, 1568 s. ISSN 2352-1457.
      URL
      RIV/75081431:_____/23:00002674 Stať ve sborníku. angličtina. Nizozemské království.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: online infrastructure; branding; reputation; the Internet; tourism
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 28. 2. 2024 14:52.
    2. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ a Helena MAJDÚCHOVÁ. Reputation of Electric Vehicles in the Environment of Carbon Reduction and Accelerated Digitization. Energies. Basel, Switzerland: MDPI, 2023, roč. 16, č. 9, s. 1-24. ISSN 1996-1073.
      URL
      RIV/75081431:_____/23:00002558 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí) -- Markovič, Peter (703 Slovensko) -- Majdúchová, Helena (703 Slovensko)
      Klíčová slova anglicky: accelerated digitization; automotive; electric vehicle; greenhouse gases reduction; internal combustion engine vehicle; internet; low-carbon mobility; reputation; reputation management

      Změnila: Barbora Kroupová, učo 25655. Změněno: 29. 6. 2023 09:17.

    2022

    1. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Jan VÁCHAL a Roman VAVREK. Analysis of E-Consumer Behavior During the COVID-19 Pandemic. Online. In Honghao Gao, Jung Yoon Kim, Walayat Hussain, Muddesar Iqbal, Yucong Duan. Intelligent Processing Practices and Tools for E-Commerce Data, Information, and Knowledge. 1. vyd. Cham, Switzerland: Springer Nature Switzerland AG, 2022, s. 95-114. Series 15427. ISBN 978-3-030-78303-7.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002437 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Švýcarsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí) -- Váchal, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: E-Commerce; Data; Information and Knowledge

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 10. 11. 2022 08:38.
    2. POLLÁK, František a Peter MARKOVIČ. Customer age as a determinant of preferences for information sources: Empirical analysis of a case from Central Europe. Economics and Sociology. Szczecin, Poland: Centre of Sociological Research, 2022, roč. 15/2022, č. 2, s. 296-311. ISSN 2071-789X.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002421 Článek v odborném periodiku. angličtina. Polsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: marketing communication; customer; efficiency; competitiveness; innovation

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 21. 3. 2023 20:17.
    3. POLLÁK, František a Peter MARKOVIČ. Challenges for Corporate Reputation—Online Reputation Management in Times of Global Pandemic. Journal of Risk and Financial Management. Basel, Switzerland: MDPI, 2022, roč. 15/2022, č. 6, s. 1-18, 19 s. ISSN 1911-8074.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002423 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: reputation; pandemic; COVID-19; business performance; reputational risk; market opportunities; e-commerce

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 21. 3. 2023 20:19.
    4. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Roman VAVREK a Yaroslava KOSTIUK. Impact of Coronavirus Pandemic on Changes in e-Consumer Behaviour: Empirical Analysis of Slovak e-Commerce Market. EKONOMICKÝ ČASOPIS/JOURNAL OF ECONOMICS. Bratislava, Slovakia: Ekonomický ústav SAV, v.v.i. a Prognostický ústav CSPV SAV, v.v.i, 2022, roč. 70/2022, č. 4, s. 368-389. ISSN 0013-3035.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002441 Článek v odborném periodiku. angličtina. Slovensko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí) -- Kostiuk, Yaroslava (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: COVID-19; pandemic; e-commerce; Facebook; internet; innovation; business management

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 21. 3. 2023 20:38.
    5. POLLÁK, František a Peter MARKOVIČ. Internet Marketing. In František Pollák, Peter Markovič. Brand Management. London, United Kingdom: IntechOpen, 2022, s. 11-33. ISBN 978-1-80356-000-7.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002444 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: e-marketing; digital marketing; online environment; Internet; marketing communication

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 30. 11. 2022 12:29.
    6. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Roman VAVREK a Michal KONEČNÝ. Return to the New Normal: Empirical Analysis of Changes in E-Consumer Behavior during the COVID-19 Pandemic. Behavioral Sciences. Basel, Switzerland: MDPI, 2022, roč. 12/2022, č. 3, s. 1-19, 20 s. ISSN 2076-328X.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002420 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Pollák, František (703 Slovensko, garant, domácí) -- Konečný, Michal (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: consumer behavior; social networks; Facebook; COVID-19; social distancing

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 21. 3. 2023 19:57.
    7. SAULĪTE, Linda, Deniss ŠČEULOVS a František POLLÁK. The Influence of Non-Product-Related Attributes on Media Brands’ Consumption. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity. Basel, Switzerland: MDPI, 2022, roč. 8/2022, č. 3, s. 1-26, 27 s. ISSN 2199-8531.
      URL
      RIV/75081431:_____/22:00002422 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Saulīte, Linda (garant) -- Pollák, František (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: media branding; news media brands; media brand attributes; consumer-based brand equity

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 20. 10. 2022 09:56.

    2021

    1. POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Jarmila STRAKOVÁ a Petra PÁRTLOVÁ. Sustainable Development of Corporate Reputation – Reputation analysis of the selected brands owned by the family businesses. Online. In Tomáš Kliestik. SHS Web of Conf.Volume 92, 2021: The 20th International Scientific Conference Globalization and its Socio-Economic Consequences 2020. 1. vyd. Les Ulis, France: EDP Sciences, 2021, s. nestránkováno, nestránkov.
      URL
      angličtina. Francie.
      Klíčová slova anglicky: reputation; brand; business succession; family business
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 2. 1. 2023 15:26.
    2. SAGAPOVA, Nikola a Radim DUŠEK. THE EFFECT OF THE FIRST WAVE OF THE COVID-19 GLOBAL PANDEMIC ON SUMMER HOLIDAY PLANS IN 2020 - CASE STUDY FROM THE CZECH REPUBLIC. AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH. HRADEC KRALOVE, CZEH REPUBLIC: MAGNANIMITAS, 2021, roč. 11, č. 1, s. 271-277, 8 s. ISSN 1804-7890.
      URL
      RIV/75081431:_____/21:00002119 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Sagapova, Nikola (203 Česká republika, garant, domácí) -- Dušek, Radim (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: COVID-19 pandemic; Hospitality and Tourism Industry; Destination; Accommodation Facilities; Marketing Mix; the Czech Republic

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 18. 8. 2021 15:28.

    2020

    1. DUŠEK, Radim. A decision-making method based on consumer spending data. Online. In J. Horák, J. Vrbka and Z. Rowland (Eds.). SHS Web of Conferences. Volume 73. Les Ulis, Francie: EDP Sciences, 2020, s. nestránkováno, 5 s. ISBN 978-2-7598-9094-1.
      URL
      RIV/75081431:_____/20:00002060 Stať ve sborníku. angličtina. Francie.
      Dušek, Radim (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: decision-making method; geomarketing; consumer spending; GIS software; SMEs
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 10. 6. 2021 14:43.

    2019

    1. NOVACKÁ, Ľudmila, Kamil PÍCHA, Josef NAVRÁTIL, Cafer TOPALOGLU a Roman ŠVEC. Adopting environmentally friendly mechanisms in the hotel industry: A perspective of hotel managers in Central and Eastern European countries. INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT. Bingley, Velká Británie: Emerald Group Publishing Limited, 2019, roč. 31, č. 6, s. 2488 - 2508. ISSN 0959-6119.
      URL
      RIV/75081431:_____/19:00002061 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Novacká, Ľudmila (garant) -- Švec, Roman (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Central and Eastern Europe; Environmental management; Hotel management; Multivariate analyses; Perception; Sustainability

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 11. 6. 2021 12:16.

    2018

    1. ŠVEC, Roman, Marie SLABÁ a Petra MARTÍŠKOVÁ. DIFFERENCE IN GUESTS’ PREFERENCES OF GLOBALLY OPERATING AND LOCAL ACCOMMODATION FACILITIES. Online. In prof. Ing. Tomas Kliestik, Ph.D. GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES. 1st edition. Zilina, Slovakia: ZU – UNIVERSITY OF ZILINA, 2018, s. 390-397, 2926 s. ISBN 978-80-8154-249-7.
      URL
      RIV/75081431:_____/18:00002159 Stať ve sborníku. angličtina. Slovensko.
      Švec, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Slabá, Marie (203 Česká republika, domácí) -- Martíšková, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: guests’ preferences; large accommodation facilities; small accommodation facilities
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 8. 10. 2021 12:18.
    2. MARTÍŠKOVÁ, Petra, Roman ŠVEC a Marie SLABÁ. PERCEIVED SENSITIVITY OF PERSONAL DATA IN THE GLOBALISED WORLD: COMMON PERSONAL DATA AND HEALTH-RELATED DATA. Online. In prof. Ing. Tomas Kliestik, Ph.D. GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES. 1st edition. Zilina, Slovakia: ZU – UNIVERSITY OF ZILINA, 2018, s. 2229-2236, 2926 s. ISBN 978-80-8154-249-7.
      URL
      RIV/75081431:_____/18:00002160 Stať ve sborníku. angličtina. Slovensko.
      Martíšková, Petra (203 Česká republika, garant, domácí) -- Švec, Roman (203 Česká republika, domácí) -- Slabá, Marie (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: data protection; sensitive data; personal data; GDPR
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 11. 10. 2021 13:09.
Zobrazeno: 13. 5. 2024 09:56