HRUŠKOVÁ, Lenka. Online výuka jako komplexní výuková metoda (Online Learning as a Complex Educational Method). AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd. 2009, vol. 6, 3/2009, 8 pp. ISSN 1214-4967.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Online výuka jako komplexní výuková metoda
Name (in English) Online Learning as a Complex Educational Method
Authors HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, 2009, 1214-4967.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/09:00000203
Keywords in English tuition; educational style; strategy; complex educational methods; online learning
Tags RIV10MSM
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Bejlková, učo 6172. Changed: 14/4/2010 12:59.
Abstract
Jednou z komplexních výukových metod je výuka podporovaná počítačem. Studentovy funkce ve výuce se změnily ve směru větší otevřenosti k technickým inovacím, které student v terciární sféře výuky přijímá se samozřejmostí a vstřícností. Moderní didaktická technika a zvláště počítače vytváří pro studenty bohatší senzorický prostor pro přijímání a zpracování informací. V procesu pedagogické interakce a komunikace se technika stává stále více prostředníkem mezi učitelem a studentem, ale neměla by nikdy nahradit mezilidské kontakty, oslabovat a ochuzovat sociální vazby.
Abstract (in English)
Computer education is one of the complex educational methods. Students' functions have changed in education in a way of a bigger openness to the technical innovation, which the student of the tertiary educational sphere considers obvious and open. Modern didactic technology, especially computers, make a richer sensorial place for accepting and processing information. In the process of teaching interaction and communication, the technology becomes still more a mediator between a teacher and a student but it should never replace interpersonal contacts, weaken and deplete social relations.
PrintDisplayed: 24/4/2024 17:43