2024
ECO-MARKETING AND THE COMPETITIVE STRATEGY OF ENTERPRISES - REVIEW OF THE RESEARCH RESULTS OF ENERGY COMPANIES
KOLLMANN, Jaroslav, Malgorzata LEGOWIK-MALOLEPSZA a Daniel CHAMRADAZákladní údaje
Originální název
ECO-MARKETING AND THE COMPETITIVE STRATEGY OF ENTERPRISES - REVIEW OF THE RESEARCH RESULTS OF ENERGY COMPANIES
Název česky
EKO-MARKETING A KONKURENČNÍ STRATEGIE PODNIKŮ - PŘEHLED VÝSLEDKŮ VÝZKUMU ENERGETICKÝCH SPOLEČNOSTÍ
Autoři
KOLLMANN, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí), Malgorzata LEGOWIK-MALOLEPSZA a Daniel CHAMRADA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Entrepreneurship and Sustainability Issues, Vilnius, Lithuania, Entrepreneurship and Sustainability Center, 2024, 2345-0282
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Litva
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 1.700 v roce 2022
Kód RIV
RIV/75081431:_____/24:00002733
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS
001250847500009
Klíčová slova česky
ekologický marketing; konkurenční strategie; energetické společnosti; náklady společnosti
Klíčová slova anglicky
eco-marketing; competitive strategies; energy companies; company's costs
Změněno: 11. 9. 2024 08:28, Barbora Kroupová
V originále
"This study examines the significant impact of eco-marketing in the energy sector when environmental sustainability is paramount. By implementing a diagnostic survey approach, we examined the feedback provided by 1025 firms pertaining to eight crucial energy sectors. The results of our research show that incorporating eco-marketing into competitive tactics is acknowledged and has a considerable and varied effect on pricing, sales, and operational expenses. These observations emphasise the dual function of eco-marketing in enhancing industrial competitiveness and promoting sustainability objectives. It provides a strategic framework for energy companies as they shift towards environmentally friendly practices."