POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Roman VAVREK a Yaroslava KOSTIUK. Impact of Coronavirus Pandemic on Changes in e-Consumer Behaviour: Empirical Analysis of Slovak e-Commerce Market. EKONOMICKÝ ČASOPIS/JOURNAL OF ECONOMICS. Bratislava, Slovakia: Ekonomický ústav SAV, v.v.i. a Prognostický ústav CSPV SAV, v.v.i, roč. 70/2022, č. 4, s. 368-389. ISSN 0013-3035. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Impact of Coronavirus Pandemic on Changes in e-Consumer Behaviour: Empirical Analysis of Slovak e-Commerce Market
Autoři POLLÁK, František (703 Slovensko, garant, domácí), Peter MARKOVIČ, Roman VAVREK a Yaroslava KOSTIUK (703 Slovensko, domácí).
Vydání EKONOMICKÝ ČASOPIS/JOURNAL OF ECONOMICS, Bratislava, Slovakia, Ekonomický ústav SAV, v.v.i. a Prognostický ústav CSPV SAV, v.v.i, 2022, 0013-3035.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/22:00002441
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS 000872378100004
Klíčová slova anglicky COVID-19; pandemic; e-commerce; Facebook; internet; innovation; business management
Štítky MAR_s, NE_MAN, RIV22, WOS
Změnil Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 21. 3. 2023 20:38.
Anotace
The issue of the impacts of the COVID-19 pandemic on the economy is highly topical at a time of gradual economic recovery. The study presents the results of more than a year and a half of empirical research on changes in consumer behaviour patterns of Slovaks obtained through an analysis of their online interactions with the five main representatives of the e-commerce industry. During both pandemic waves B2C and C2B interactions of a sample of more than half a million customers in the Facebook social network environment were systematically recorded.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 14:25