D 2020

Customer’s View and Experience with Loyalty Programs in the South Bohemia

STUCHLÝ, Jaroslav; Tsolmon JAMBAL a Lenka LIŽBETINOVÁ

Základní údaje

Originální název

Customer’s View and Experience with Loyalty Programs in the South Bohemia

Autoři

STUCHLÝ, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí); Tsolmon JAMBAL (496 Mongolsko, domácí) a Lenka LIŽBETINOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Volume 73. Les Ulis, Francie, SHS Web of Conferences - Volume 73; Innovative Economic Symposium 2019 – Potential of Eurasian Economic Union (IES2019), od s. nestránkováno, 11 s. 2020

Nakladatel

EDP Sciences

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Francie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/75081431:_____/20:00002002

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-2-7598-9094-1

UT WoS

000648964700026

Klíčová slova anglicky

loyalty program; customers; customer view; marketing

Štítky

Návaznosti

TL01000349, projekt VaV.
Změněno: 11. 6. 2021 10:14, Mgr. Nikola Petříková

Anotace

V originále

The aim of the article is to determine the attitudes of South Bohemian customers to the loyalty programs. The article is based on the partial output of research focusing on customer loyalty to loyalty programs. The research was conducted in 2018 by a questionnaire survey with 267 respondents. Respondents interviewed were customers who live in the South Bohemian Region. The results presented in the article are based on the part of the questionnaire, where the respondents answered how much they agree with the fourteen claims concerning loyalty programs. Attention is also focused on looking for dependencies of overall evaluation in relation to loyalty programs in terms of identification variables: gender, age, education and the size of the respondent's place of residence. Two-choice statistical tests and the Kruskal-Wallis test are used to determine dependencies. The statistical program R. was used to perform these tests.

Přiložené soubory

Customer_s_View_and_Experience_with_Loyalty_Programs_in_the_South_Bohemia.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru