SIEKELOVÁ, Anna, Mária KOVÁČOVÁ, Peter ADAMKO a Vojtěch STEHEL. Profit management as an instrument for SMEs developing: The case for Slovakia. Marketing and Management of Innovations. Ukrajina, Sumy: Sumy State University, roč. 3, č. 2019, s. 285-296. ISSN 2227-6718. doi:10.21272/mmi.2019.3-22. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Profit management as an instrument for SMEs developing: The case for Slovakia
Autoři SIEKELOVÁ, Anna (garant), Mária KOVÁČOVÁ, Peter ADAMKO a Vojtěch STEHEL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Marketing and Management of Innovations, Ukrajina, Sumy, Sumy State University, 2019, 2227-6718.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Ukrajina
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/19:00002048
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doi http://dx.doi.org/10.21272/mmi.2019.3-22
UT WoS 000496556500003
Klíčová slova anglicky ANOVA; cash management; earnings before interest and taxes; earnings before interest; taxes; depreciation and amortization; net operating profit after tax; earnings before interest after taxes; Pearson correlation coefficient
Štítky FIP_1, RIV21, WOS
Změnil Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 2. 6. 2021 07:52.
Anotace
The authors aim is profit analysis and identification of the main profit-taking indicators. The analysis of the profitability was conducted by using methods of descriptive statistics. Based on the studied literature, authors selected individual profit categories as basic indicators of profitability as well as selected indicators of profitability. Pearson's correlation coefficient and the one-way ANOVA were used to examine the relationship between the selected indicators and achieved profit.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 02:54