BELÁS, Jaroslav, Martin ČEPEL, Beáta GAVUROVÁ a Iveta KMECOVÁ. Impact of social factors on formation of business environment for SMEs. Economics & Sociology. Szczecin: Centre of Sociological Research, roč. 13, č. 4, s. 267-280. ISSN 2071-789X. doi:10.14254/2071-789X.2020/13-4/17. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Impact of social factors on formation of business environment for SMEs
Název česky Dopad sociálních faktorů na formování podnikatelského prostředí pro malé a střední podniky
Autoři BELÁS, Jaroslav (203 Česká republika, garant), Martin ČEPEL (703 Slovensko), Beáta GAVUROVÁ (203 Česká republika) a Iveta KMECOVÁ (703 Slovensko, domácí).
Vydání Economics & Sociology, Szczecin, Centre of Sociological Research, 2020, 2071-789X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/20:00001970
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doi http://dx.doi.org/10.14254/2071-789X.2020/13-4/17
UT WoS 000602999900016
Klíčová slova česky malé a střední podniky; podnikatelské prostředí; sociální faktory; rodinné prostředí; mediální prostředí; výhody podnikání
Klíčová slova anglicky small and medium-sized enterprises; business environment; social factors; family environment; media environment; advantages of entrepreneurship
Štítky RIV20, RLZ_PEK, WOS
Změnil Změnila: Ing. Barbora Langšádlová, učo 16591. Změněno: 8. 4. 2021 11:14.
Anotace
The objective of this article is to identify the important social factors influencing the quality of business environment for small and medium-sized enterprises (SMEs), to quantify their intensity, and compare the differences between Czech Republic (CR) and Slovak Republic (SR). In this context, empirical research was conducted on SMEs in Czech Republic and Slovakia. Within this research, data from 312 SMEs in CR and 329 SMEs in SR were obtained. For data processing, chi-squared test and Z-score were used.
Anotace česky
Cílem tohoto článku je identifikovat důležité sociální faktory ovlivňující kvalitu podnikatelského prostředí pro malé a střední podniky (MSP), kvantifikovat jejich intenzitu a porovnat rozdíly mezi Českou republikou a Slovenskou republikou. V této souvislosti byl proveden empirický výzkum zaměřený na malé a střední podniky v České republice a na Slovensku. V rámci tohoto výzkumu byly získány údaje od 312 MSP v ČR a 329 MSP na Slovensku. Pro zpracování dat byl použit chí-kvadrát test a Z-skóre.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 15:25