KMECOVÁ, Iveta a Stanislav BÍLEK. Snížení administrativní náročnosti MSP v ČR. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Snížení administrativní náročnosti MSP v ČR
Název anglicky Reducing the administrative complexity of SMEs in the Czech Republic
Autoři KMECOVÁ, Iveta a Stanislav BÍLEK.
Vydání 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Účelové publikace
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky Legislativně-právní prostředí; administrativní náročnost; administrativní zátěž; malé a střední podniky; agenda využívání informačních systémů; databází; aplikací a software; agenda smluvní a mimosmluvní dokumentace podnikatele; agenda pracovně právní a bezpečnosti práce; agenda BOZP; prevence
Klíčová slova anglicky Legislative-legal environment; administrative complexity; administrative burden; small and medium enterprises; agenda of using information systems; databases; applications and software; agenda contractual and non-contractual documentation of the entrepreneur; the agenda of labor law and safety work; health and safety agenda; prevention
Štítky RLZ_MAD
Návaznosti TL01000349, projekt VaV.
Změnil Změnila: Kateřina Nygrýnová, učo 23736. Změněno: 17. 12. 2020 13:06.
Anotace
Tento manuál cílí jak na snižování administrativních nákladů, tak na administrativní zátěž. Administrativní náklady rozlišujeme jednorázové a opakující se. Společné těmto dvěma typům nákladů je to, že se vyskytují v souvislosti s určitou danou situací firmy, odtud označení situačně-určené náklady. Takovéto náklady se obvykle váží k zahájení činnosti nebo k expanzi firmy. Opakované náklady zahrnují ty, které se opakovaně vyskytují na úrovni celé ekonomiky. Individuální firma může být zatížena určitými administrativními náklady jednou ročně nebo ještě méně často, nicméně na úrovni ekonomiky jako celku se tyto náklady opakují. Administrativní náklady vynakládá podnikatel ve vztahu k interním profesním skupinám, ve formě režijních nákladů svých zaměstnancům a nákladům ve vztahu k outsourcovaným činnostem, které pro podnikatele externě vykonávají třetí odborně způsobilé subjekty. Mezi formy řešení a snižování administrativních nákladů a administrativní zátěže náleží organizační opatření, opatření právního (smluvního i mimosmluvního) charakteru, opatření v oblasti personálního zabezpečení, opatření v rámci externí spolupráce, využívání informačních systémů a software a v účasti v profesních komorách. Opomenout nelze ani přístup některých podnikatelů k administrativní zátěži spočívající ve vědomém porušení platné legislativy a kalkulací nákladů na případné budoucí sankce uložené orgány veřejné moci.
Anotace anglicky
This manual aims to reduce both administrative costs and administrative burdens. We distinguish between one-off and recurring administrative costs. Common to these two types of costs is that they occur in connection with a particular given situation of the company, hence the designation of situationally-determined costs. Such costs are usually linked to the start-up or expansion of the company. Recurring costs include those that occur repeatedly at the level of the whole economy. An individual company may be burdened with certain administrative costs once a year or even less often, but at the level of the economy as a whole, these costs are repeated. Administrative costs are incurred by the entrepreneur in relation to internal professional groups, in the form of overhead costs to his employees and costs in relation to outsourced activities that are externally performed for entrepreneurs by third professionally qualified entities. Forms of solving and reducing administrative costs and administrative burdens include organizational measures, measures of a legal (contractual and non-contractual) nature, measures in the field of staffing, measures in the framework of external cooperation, use of information systems and software and participation in professional chambers. The approach of some entrepreneurs to the administrative burden consisting in a deliberate violation of the applicable legislation and the calculation of the costs of possible future sanctions imposed by public authorities cannot be neglected either.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 19:21