J 2020

Innovation of business and marketing plan of growth strategy, business success and competitive advantage in exhibition industry

VANÍČKOVÁ, Radka a Szczepańska WOSZCZYNA

Základní údaje

Originální název

Innovation of business and marketing plan of growth strategy, business success and competitive advantage in exhibition industry

Název česky

Inovace obchodního a marketingového plánu růstové strategie, obchodního úspěchu a konkurenční výhody ve výstavním průmyslu

Autoři

VANÍČKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) a Szczepańska WOSZCZYNA (616 Polsko)

Vydání

Polish Journal of Management Studies, CZESTOCHOWA, Polsko, CZESTOCHOWA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY, FACULTY OF MANAGEMENT, Polsko, 2020, 2081-7452

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/75081431:_____/20:00001853

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

strategické plánování a rozhodovaní proces; obchodní a marketingový plán; produktové portfolio; marketing služeb; obchodní a marketingové inovace

Klíčová slova anglicky

strategic planning and decision-making; business and marketing plan; product's portfolio; marketing of services; innovation in business and marketing

Štítky

Změněno: 15. 12. 2020 14:38, Kateřina Nygrýnová

Anotace

V originále

In today´s turbulent times, companies need to embrace new business models and paradigms of B2B marketers, learn from the mistakes of others and get inspired by new ways and innovative ideas, as innovations represent a source of a long-term profit, business success and competitive advantage. The aim of this contribution is to propose an effective business and marketing plan of the business and manufacturing holding companies Výstaviště České Budějovice in the Czech Republic with regard to the planned sales volume in quantitative and financial terms of long-term profit potential, business success and competitive advantage in the field of exhibitions in the Czech Republic. Scientific methods for obtaining information, data collection and results from the evaluation were analysis of identifying the phases of innovative marketing - selecting the area of interest of the marketing process, creating a “marketing gap” and suggesting of the way to link new ideas to original ones; method of secondary analysis of professional economic studies and written internal documents of the holding companies Výstaviště České Budějovice in the Czech Republic; formal interview in way of open questions with selected members of the management holdings Výstaviště České Budějovice in the Czech Republic and other. A specific hypothesis was proposed to verify the current change in the marketing concept that has an impact on the expansion of services portfolio, progress of an enterprise, support of production processes, and improvement of output values of economic indicators. The final output is the economic evaluation of the situation of the entrepreneurial entity the company Výstaviště České Budějovice in Czech Republic from the perspective of business and marketing strategy including case studies of two services.