KMECOVÁ, Iveta. Trends in the subject of business economics and entrepreneurship through the university students´ point of view. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. EDULEARN18 Proceedings. Valencia: IATED Academy. p. 1801-1808. ISBN 978-84-09-02709-5. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Trends in the subject of business economics and entrepreneurship through the university students´ point of view
Name in Czech Trendy v předmětu podniková ekonomika a podnikání z pohledu vysokoškolských studentů
Authors KMECOVÁ, Iveta (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution).
Edition Valencia, EDULEARN18 Proceedings, p. 1801-1808, 8 pp. 2018.
Publisher IATED Academy
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/75081431:_____/18:00001742
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-84-09-02709-5
ISSN 2340-1117
UT WoS 000530893701136
Keywords (in Czech) Výukové metody; koncepce výuky; učitel; student; vzdělávací proces; motivace.
Keywords in English Teaching methods; teaching concept; teacher; student; educational process; motivation.
Tags PRM, RIV20, WOS
Changed by Changed by: Kateřina Nygrýnová, učo 23736. Changed: 23/6/2020 09:40.
Abstract
In today's information society, the only effective solution is the competitiveness of economically advanced states, innovation and quality. A condition for the security of permanent innovation is quality education. The educational institutions have duty provide students with quality education that they can successfully apply to the labor market. For this reason, a great deal of attention should be paid to quality preparation in schools. The aim of the education is to develop the personality of the student and his or her competencies to become a flexible work force able to successfully handle the assigned tasks in connection with the ongoing changes and rapid development of science and technology. In order for schools to provide quality education, they should have up-to-date teaching resources. The teachers should implement innovative methods and elements in the education process that would contribute to the effectiveness of the learning process, to raise students' interest in learning, and encourage motivation, which is a prerequisite of satisfaction and contributes to the achievement to quality achievements and the fulfillment of educational goals. The contribution is devoted to modern teaching methods and the concept of teaching for support the development of entrepreneurial competences, from the point of view of students. The data acquisition tool was chosen as a method of questionnaire survey. Respondents were students at the University of Dabrowa Gornica in Poland, the international students from Faculty of Management. The survey was conducted from March – to April 2018 at the Dabrowa Gornicza University in Poland. The questionnaire was anonymous, the questionnaire contained closed questions on teaching methods and teaching concepts The teachers circled their opinions only one of the choice on a scale of 1 – 5 (1 – very often, 2 – often, 3 – sometimes, 4 – rather not, 5 – not at all). The questionnaire was distributed electronically,as an electronic version of the on-line questionnaire was created. This questionnaire was evaluated by statistic methods. Respondents were the students of Faculty of Managements. The aim was to find out the views of students on teaching methods and techniques.
Abstract (in Czech)
V dnešní informační společnosti je jediným účinným řešením konkurenceschopnost ekonomicky vyspělých států, inovace a kvalita. Podmínkou pro zajištění trvalé inovace je kvalitní vzdělávání. Vzdělávací instituce mají povinnost poskytovat studentům kvalitní vzdělání, které se mohou úspěšně uplatnit na trhu práce. Z tohoto důvodu by měla být velká pozornost věnována kvalitní přípravě ve školách. Cílem výuky je rozvíjet osobnost studenta a jeho kompetence tak, aby se stal flexibilní pracovní silou schopnou úspěšně zvládnout zadané úkoly v souvislosti s probíhajícími změnami a rychlým rozvojem vědy a techniky. Aby školy poskytovaly kvalitní vzdělávání, měly by mít k dispozici aktuální učební zdroje. Učitelé by měli do vzdělávacího procesu zavádět inovativní metody a prvky, které by přispívaly k efektivitě vzdělávacího procesu, zvyšovaly zájem studentů o učení a povzbuzovaly motivaci, která je předpokladem spokojenosti a přispívá k dosažení kvalitních výsledků a plnění vzdělávacích cílů. Příspěvek je věnován moderním metodám výuky a koncepci výuky pro podporu rozvoje podnikatelských kompetencí z pohledu studentů. Jako metoda dotazníkového šetření byl vybrán nástroj pro sběr dat. Respondenty byli studenti univerzity v Dabrowa Gornica v Polsku, mezinárodní studenti z Fakulty managementu. Průzkum byl proveden od března - do dubna 2018 na Dabrowa Gornicza University v Polsku. Dotazník byl anonymní a obsahoval uzavřené otázky týkající se metod výuky a konceptů výuky. Učitelé rozesílali své názory pouze na jednu z možností na stupnici 1 - 5 (1 - velmi často, 2 - často, 3 - někdy, 4 - spíše ne, 5 - vůbec ne). Dotazník byl distribuován elektronicky, protože byla vytvořena elektronická verze on-line dotazníku. Tento dotazník byl vyhodnocen statistickými metodami. Respondenty byli studenti Fakulty managementu. Cílem bylo zjistit názory studentů na vyučovací metody a techniky.
PrintDisplayed: 28/3/2024 22:49