KMECOVÁ, Iveta and Dana SMETANOVÁ. Analysis of motivational factors in the educational process in subjects business management and mathematics and their comparison. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. INTED2018 Proceedings. Valencia: IATED Academy. p. 1789-1789. ISBN 978-84-697-9480-7. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analysis of motivational factors in the educational process in subjects business management and mathematics and their comparison
Name in Czech Analýza motivačních faktorů ve vzdělávacím procesu v předmětech podnikového managementu a matematiky a jejich srovnání
Authors KMECOVÁ, Iveta and Dana SMETANOVÁ.
Edition Valencia, INTED2018 Proceedings, p. 1789-1789, 1 pp. 2018.
Publisher IATED Academy
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-84-697-9480-7
ISSN 2340-1079
UT WoS 000447408801121
Keywords (in Czech) Vzdělávací proces; motivace; vyučovací metody; Pearsonův chi-kvadrát test; kvalita.
Keywords in English Education process; motivation; teaching methods; Pearson's chi-squared test; quality.
Tags PSS_a, WOS
Changed by Changed by: Ing. Barbora Langšádlová, učo 16591. Changed: 13/5/2020 11:39.
Abstract
The contribution points to the importance of motivational factors and the use of modern teaching methods. The theoretical part is devoted to the issue of motivation as a key and also decisive determinant of student satisfaction with the teaching process. The application part of the paper presents an analysis of motivation factors supporting study interest. Our goal is to find out if students are motivating to improve the subjects and they are willing to use the means available to improve it. It is an anonymous questionnaire, which is an important feedback for pedagogical staff. This feedback helps educators to introduce modern teaching methods and tools, and in the event of dissatisfaction (from students), to design new study materials, or to make proofs of already created materials. Motivation as a crucial determinant of student satisfaction with the education of process: Motivation is a prerequisite for successful learning. Motivated student performs better. For this reason, it is necessary for this fact to be realized by the educators and to implement modern educational and motivational methods in the teaching process. An active student works with interest and helps to achieve educational goals.
Abstract (in Czech)
Příspěvek poukazuje na význam motivačních faktorů a využití moderních metod výuky. Teoretická část je věnována problematice motivace jako klíčového a také rozhodujícího determinantu spokojenosti studentů s vyučovacím procesem. Aplikační část příspěvku představuje analýza motivačních faktorů podporujících zájem o studium. Naším cílem je zjistit, zda studenti motivují ke zlepšování předmětů a jsou ochotni využít dostupné prostředky k jejich zdokonalení. Jedná se o anonymní dotazník, který je důležitou zpětnou vazbou pedagogických pracovníků. Tato zpětná vazba pomáhá pedagogům zavádět moderní vyučovací metody a nástroje a v případě nespokojenosti (od studentů) navrhovat nové studijní materiály nebo dokazovat již vytvořené materiály. Motivace jako klíčový determinant spokojenosti studentů s výukou procesu: Motivace je předpokladem úspěšného učení. Motivovaný student si vede lépe. Z tohoto důvodu je nutné, aby tuto skutečnost realizovali pedagogové a aby do vyučovacího procesu implementovali moderní vzdělávací a motivační metody. Aktivní student pracuje se zájmem a pomáhá dosahovat vzdělávacích cílů.
PrintDisplayed: 16/4/2024 16:06