SLÁDEK, Pavel a Tomáš SIGMUND. Teleworking as modern method of work. In Ondřej Dvouletý, Martin Lukeš, Jan Mísař. Proceedings of the 7th International Conference Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability (IMES 2019). 7th International Conference. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, Nakladatelství Oeconomica. s. 834-846. ISBN 978-80-245-2316-3. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teleworking as modern method of work
Název česky Práce na dálku jako moderní metoda práce
Autoři SLÁDEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš SIGMUND (203 Česká republika).
Vydání 7th International Conference. Praha, Proceedings of the 7th International Conference Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability (IMES 2019), od s. 834-846, 13 s. 2019.
Nakladatel Vysoká škola ekonomická v Praze, Nakladatelství Oeconomica
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/75081431:_____/19:00001732
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-245-2316-3
UT WoS 000518586600066
Klíčová slova česky Práce na dálku; Práce z domova; Domácí kancelář (home office); Mobilní práce na dálku
Klíčová slova anglicky Teleworking; Homeworking; Home Office; Mobile Teleworking
Štítky PRM, RIV20, WOS
Změnil Změnila: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Změněno: 28. 4. 2020 10:21.
Anotace
"Purpose: The aim of this paper was to find out the attitude of students of economic fields towards teleworking and their awareness of the related issues and to analyse the historical development of their opinions. Wider consequences were also drawn from the results. Design/methodology/approach: We conducted a survey to achieve our purpose. A group of respondents was randomly selected and then the respondents were randomly selected out of the group. The respondents comprised 108 university students. We analysed the results by means of the descriptive statistics and the analysis of correlation. Findings: Given the fact that the research has been carried out with university students, the numbers of people aware of the concept of teleworking are relatively low. The implementation of teleworking is also not very frequent. The data vary considerably according to age and level of education of respondents. The results from the years 2002 and 2019 are similar. The entrepreneurs should offer their potential employees a combination of classical work and teleworking and they should be especially sensitive towards woman in maternity leave who would opt for teleworking to stay in touch with their work. Research/practical implications: Our results can help both those interested in this style of work and managers because students will be their potential employees. Students should be more informed about the options, benefits and drawbacks of teleworking at their universities. Employers should be encouraged to offer this type of work to their employees. Originality/value: There are only a few researches pursuing this type of issues. Usually the awareness of the concept, benefits and drawbacks of teleworking is considered for granted. The research of the respondents' attitude towards teleworking is also relatively rare. The benefit of this work is among other things its so-called longitudinal approach."
Anotace česky
"Účel: Cílem této práce bylo zjistit postoj studentů ekonomických oborů k práci na dálku a jejich povědomí o souvisejících otázkách a analyzovat historický vývoj jejich názorů. Z výsledků vyplynuly také širší důsledky. Návrh / metodika / přístup: Provedli jsme průzkum, abychom dosáhli našeho cíle. Skupina respondentů byla náhodně vybrána a poté byli respondenti náhodně vybráni ze skupiny. Respondenti byli 108 vysokoškolských studentů. Výsledky jsme analyzovali pomocí popisné statistiky a analýzy korelace. Zjištění: Vzhledem k tomu, že výzkum byl prováděn se studenty vysokých škol, je počet lidí, kteří jsou si vědomi pojmu práce na dálku, relativně nízký. Provádění práce na dálku také není příliš časté. Údaje se výrazně liší podle věku a úrovně vzdělání respondentů. Výsledky z let 2002 a 2019 jsou podobné. Podnikatelé by měli svým potenciálním zaměstnancům nabízet kombinaci klasické práce a práce na dálku a měli by být obzvláště citliví vůči ženě na mateřské dovolené, která by se rozhodla pro práci na dálku s jejich prací. Výzkum / praktické důsledky: Naše výsledky mohou pomoci zájemcům o tento styl práce i manažerům, protože studenti budou jejich potenciálními zaměstnanci. Studenti by měli být více informováni o možnostech, výhodách a nevýhodách práce na dálku na svých univerzitách. Zaměstnavatelé by měli být povzbuzováni, aby svým zaměstnancům nabízeli tento druh práce. Originalita / hodnota: Existuje jen několik výzkumů zabývajících se tímto typem problémů. Obvykle je znalost konceptu, výhod a nevýhod práce na dálku považována za samozřejmost. Výzkum postojů respondentů k práci na dálku je také relativně vzácný. Výhodou této práce je mimo jiné její tzv. Longitudinální přístup."
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 14:03