2020
Global market opportunities: analysis of the foreign language websites in the Czech economy in the context of the number of it professionals
SOBĚHART, Radek, František STELLNER, Stanislav BÍLEK a Lenka DIENESOVÁZákladní údaje
Originální název
Global market opportunities: analysis of the foreign language websites in the Czech economy in the context of the number of it professionals
Název česky
Globální tržní příležitosti: analýza cizojazyčných webových stránek o české ekonomice v kontextu s počtem odborníků
Autoři
SOBĚHART, Radek (203 Česká republika, garant, domácí), František STELLNER (203 Česká republika, domácí), Stanislav BÍLEK (203 Česká republika, domácí) a Lenka DIENESOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
74. vyd. Žilina, Slovensko, SHS Web of Conferences (volume 74): The 19th International Scientific Conference "Globalization and its Socio-Economic Consequences 2019 – Sustainability in the Global-Knowledge Economy", 9. - 10. 10. 2019, od s. 1-8, 8 s. 2020
Nakladatel
UNIVERSITY OF ZILINA, Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications, Department of Economics
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/20:00001730
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN
UT WoS
000528040800064
Klíčová slova česky
Globální tržní příležitosti; analýza webových stránek; česká ekonomika; odborníci
Klíčová slova anglicky
Global market opportunities; websites analysis; the Czech economy; professionals
Změněno: 25. 5. 2020 08:43, Ing. Anna Palokha
V originále
This paper analyses the use and management of web portals of the Czech industries. This paper investigates which industries have the highest shares of foreign language portals. This share is compared to the number of hired IT professionals. This paper is based on the thesis that competing in global markets requires skilled labour force in the form of IT specialist. The analysis will be split into two parts because the management of web portals can be done in-house or outsourced. The statistical evaluation will be based on the contingency table analysis and detailed summary statistics. Foreign language web portals are essential to world market opportunities. Czech labour market provides only a limited number of IT specialist to hire. Results suggest that there are differences between industries (services, trade, manufacturing) in the management of web portals (in-house vs. outsourcing) and the number of IT specialist depends on the use of foreign language web portals. The outsourcing of international management of web portals or joining the global value chains is starting to be a more affordable and interesting option because the labour costs of IT specialist are raising in the Czech labour market.
Česky
Tento článek analyzuje využití a správu webových portálů českého průmyslu. Tento článek zkoumá, která odvětví mají nejvyšší podíl portálů v cizím jazyce. Tento podíl se porovnává s počtem najatých IT profesionálů. Tato práce je založena na té práci, že konkurence na globálních trzích vyžaduje kvalifikovanou pracovní sílu ve formě IT specialisty. Analýza bude rozdělena do dvou částí, protože správa webových portálů může být prováděna interně nebo externě. Statistické vyhodnocení bude založeno na analýze kontingenční tabulky a podrobné souhrnné statistice. Webové portály v cizím jazyce jsou zásadní pro příležitosti na světovém trhu. Český trh práce poskytuje k pronájmu pouze omezený počet IT specialistů. Výsledky naznačují, že existují rozdíly mezi odvětvími (služby, obchod, výroba) ve správě webových portálů (interně vs. outsourcing) a počet IT specialistů závisí na používání webových portálů v cizím jazyce. Outsourcing mezinárodní správy webových portálů nebo vstup do globálních hodnotových řetězců se stává cenově dostupnější a zajímavější možností, protože na českém trhu práce rostou náklady práce IT specialisty.