KASYCH, Alla O., Svitlana KOZHEMIAKINA, Marek VOCHOZKA, Olesia ROMANENKO a Valentyna GLUKHOVA. A world model of social entrepreneurship in a crisis. Journal of Entrepreneurship Education. London, United Kingdom: Allied Business Academies, roč. 22, Special Issue, s. 1-6. ISSN 1098-8394. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A world model of social entrepreneurship in a crisis
Název česky Světový model sociálního podnikání v krizi
Autoři KASYCH, Alla O. (garant), Svitlana KOZHEMIAKINA, Marek VOCHOZKA (203 Česká republika, domácí), Olesia ROMANENKO a Valentyna GLUKHOVA.
Vydání Journal of Entrepreneurship Education, London, United Kingdom, Allied Business Academies, 2019, 1098-8394.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/19:00001610
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky sociální podnikání; neziskové organizace; certifikace; daňová oprávnění; odvětví služeb
Klíčová slova anglicky Social Entrepreneurship; Non-Profit Organizations; Certification; Tax Privileges; Service Industries
Štítky CTR_a, RIV19, SCOPUS
Změnil Změnila: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Změněno: 22. 4. 2020 14:58.
Anotace
The main difference between a social entrepreneurship and other business entities is the prevalence of a social over its business purpose, the restriction of the distribution of profits between its owners and the transparency of its activities. The peculiarities of the socio-economic development of the USA and the countries of Western Europe led to the formation of two concepts of social entrepreneurship. In the American concept, a social enterprise is seen as a business organization focused on solving social problems. In the European concept, social enterprises are the key result of social activity.
Anotace česky
Hlavním rozdílem mezi sociálním podnikáním a jinými podnikatelskými subjekty je převaha společnosti nad jejím obchodním účelem, omezení rozdělení zisků mezi vlastníky a transparentnost jejích činností. Zvláštnosti sociálně-ekonomického rozvoje USA a zemí západní Evropy vedly ke vzniku dvou konceptů sociálního podnikání. V americkém pojetí je sociální podnik vnímán jako obchodní organizace zaměřená na řešení sociálních problémů. V evropské koncepci jsou sociální podniky klíčovým výsledkem sociální činnosti.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 11:21