MARTÍŠKOVÁ, Petra a Roman ŠVEC. Digital Era and Consumer Behavior on the Internet. In Svetlana Igorevna Ashmarina, Marek Vochozka, Valentina Vyacheslavovna Mantulenko. Digital Age: Chances, Challenges and Future. Basel, Switzerland: Springer. s. 92-100. ISSN 2367-3370. doi:10.1007/978-3-030-27015-5_12. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digital Era and Consumer Behavior on the Internet
Název česky Digitální éra a chování spotřebitelů na internetu
Autoři MARTÍŠKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí) a Roman ŠVEC (203 Česká republika, domácí).
Vydání Basel, Switzerland, Digital Age: Chances, Challenges and Future, od s. 92-100, 9 s. 2020.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/75081431:_____/20:00001586
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN 2367-3370
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27015-5_12
Klíčová slova česky Digitální éra; chování spotřebitelů na internetu; obavy o ochranu osobních údajů
Klíčová slova anglicky Digital era; Internet consumer behavior; Data privacy concerns
Štítky MARK, RIV19, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Milada Šanderová, učo 25742. Změněno: 20. 9. 2019 09:21.
Anotace
Living in the digital era is connected with changes that logically influence also entrepreneurs who operate on the internet and run shops in the digitized form (i.e. e-shops). In general, e-shops are very popular with final customers; however, consumers are aware of leaving digital traces on the internet so they are more and more interested in privacy concerns. The aim of this paper is to answer the following research question: “Do men and women be-have equally in selected situations?” Necessary data was collected by means of a printed questionnaire (n = 431) and subsequent data analysis was carried out by Chi-square test of independence and descriptive statistics. The overall results show that there are almost as big groups of those who have done it and those who have not. As for purchase refusal due to e-shop’s requirement for too much personal data, there is no difference between men and women when shopping online. The majority of respondents has ever refused the purchase.
Anotace česky
Život v digitální éře je spojen se změnami, které logicky ovlivňují také podnikatele, kteří pracují na internetu a provozují obchody v digitalizované podobě (tj. e-shopy). Obecně jsou e-shopy u koncových zákazníků velmi oblíbené; spotřebitelé si však jsou vědomi, že zanechávají na internetu digitální stopy, proto se stále více zajímají o soukromí. Cílem této práce je odpovědět na následující výzkumnou otázku: „Chovají se muži a ženy ve vybraných situacích stejně?“ Nezbytné údaje byly získány pomocí tištěného dotazníku (n = 431) a následná analýza dat byla provedena Chi-square testem nezávislosti a popisnou statistikou. Celkové výsledky ukazují, že existuje téměř stejně velká skupina lidí, kteří tak učinili i těch, kteří tak neučinili. Pokud jde o odmítnutí nákupu z důvodu požadavku e-shopu na příliš mnoho osobních údajů, neexistuje žádný rozdíl mezi muži a ženami při nakupování online. Většina respondentů koupi někdy odmítla.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 08:37