CAHA, Zdeněk. Aplikovaný výzkum a vývoj v rakouském sektoru Fachhochschulen (Applied research and development sector Austrian Fachhochschulen). Littera Scripta. České Budějovice: VŠTE v Českých Budějovicích, 2009, r. 2, č. 2, p. 85-91. ISSN 1802-503X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aplikovaný výzkum a vývoj v rakouském sektoru Fachhochschulen
Name (in English) Applied research and development sector Austrian Fachhochschulen
Authors CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Littera Scripta, České Budějovice, VŠTE v Českých Budějovicích, 2009, 1802-503X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/09:00000150
Keywords in English Austrian Fachhochschulen sector; applied research and development; study programmes; evaluation; accreditation
Tags KCJ2, KCJ5, RIV10MSM
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Bejlková, učo 6172. Changed: 19/4/2010 08:35.
Abstract
Příspěvek je věnován postavení aplikovaného výzkumu a vývoje v rakouském sektoru Fachhochschulen. Důraz je přitom kladen na jeho legislativní zakotvení a jeho hodnocení v rámci evaluační činnosti. Dále je ukázáno začlenení aplikovaného výzkumu a vývoje so systému výzkumné a vývojové činnosti a také jeho organizování. Aplikovaný výzkum a vývoj je představen jako oblast, z ekteré mohou profitovat jak poskytovatelé studijních programů, tak regionální podnikatelské subjekty.
Abstract (in English)
The following contribution is devoted to the status of applied research and development sector in Austrian Fachhochschulen. The emphasis is put on its legislation from the evaluation activities. Next, it is ahown the integration of applied research and development into the research and development activities system, and also organizing various study programmes providers. Applied research and development is presented as an area that may benefit from both, the providers of learning programmes, and regional businesses.
PrintDisplayed: 26/4/2024 08:11