STRAKOVÁ, Jarmila. Podnikové prostředí - Základ pro strategické řízení a rozhodování (Business Environment - The basis for strategic management and decision making). 1st ed. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o. 216 pp. ISBN 978-80-7380-755-9. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podnikové prostředí - Základ pro strategické řízení a rozhodování
Name in Czech Podnikové prostředí - Základ pro strategické řízení a rozhodování
Name (in English) Business Environment - The basis for strategic management and decision making
Authors STRAKOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Plzeň, 216 pp. 2019.
Publisher Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/19:00001449
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7380-755-9
Keywords (in Czech) podniky; strategický management; rozhodování; podnikové prostředí; monografie
Keywords in English enterprises; strategic management; decision making; corporate environment; monograph
Tags RIV19, STM
Links TL01000349, research and development project.
Changed by Changed by: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Changed: 16/4/2020 13:30.
Abstract
Monografie přináší v tuzemsku dosud nepublikovaný, netradiční pohled na vymezení a analýzu podnikového prostředí z hlediska jak jeho současných, tak zejména očekávaných změn s přímou vazbou na strategické řízení a rozhodování podnikatelských subjektů. Čtenář se zde seznámí s dílčími složkami podnikového prostředí (vnitřní prostředí, mezoprostředí, makroprostředí), přičemž samostatná pozornost je věnována problematice vymezení a analýzy hodnotového řetězce, jehož využití při generování přidané hodnoty v podnikatelských subjektech bude výrazně narůstat. Uvedena je podrobná rešerše zahrnující všechny základní problémové okruhy uvedené problematiky počínaje paradigmatem strategického managementu, klasickými a pokrokovými metodami strategického řízení, podnikovým prostředím a jeho dílčími složkami až po vymezení podnikové konkurenceschopnosti. Cílem monografie je prezentovat výsledky z rozsáhlého výzkumného šetření zaměřeného na analýzu dílčích složek podnikového prostředí a hodnotového řetězce z hlediska jejich vlivu na ziskovost podnikatelských subjektů a zároveň i představit vhodnou formu prezentace výstupů umožňující jejich využití v podnikové sféře. Prezentován je zde dosud v ČR nepublikovaný metodologický aparát pro testování dílčích složek podnikového prostředí a hodnotového řetězce v jejich integrální podobě s využitím matematicko-statistických metod (dimenzionální redukce, logitového modelu a jeho transformace) a neuronových sítí. Vymezen byl i nový pojmový aparát odpovídající použitým metodám, např. tzv. zlatý triangl sektorového hodnotového řetězce, který vytváří reálnou základnu pro generování jedinečných hodnotových řetězců zajišťujících podnikatelským subjektům vysokou konkurenceschopnost a ziskovost. V závěru monografie jsou předloženy náměty na další zaměření výzkumu v dané problematice, jsou vymezeny možné oblasti využití získaných výstupů v další vědecké činnosti, v oblasti vzdělávání i přímo v podnikové praxi. Kniha jistě nalezne své čtenáře jak ve vědecké komunitě, tak i mezi manažery podnikatelských subjektů.
Abstract (in English)
The monograph brings an unpublished, unconventional view of the definition and analysis of the corporate environment in terms of its current and especially expected changes with regard to strategic management and decision-making of business entities. The reader is familiarized with the sub-components of the corporate environment (internal environment, inter-environment, macro-environment), with special attention being paid to the definition and analysis of the evaluation chain, its use in generating added values in business entities. The introduction includes a detailed research that contains all the basic information about the issue of dealing with strategic management, classical and progressive methods of strategic management, corporate resources and its sub-components to the definition of corporate competitiveness. The aim of this work is to present the results of research and development focused on the analysis of impacts on business entities. The presentation is now an unpublished methodological apparatus in the Czech Republic for testing the partial solution of the business environment and value chain in their integration form and mathematical statistical methods (neural networks). There was also a new conceptual apparatus with usable methods, such as the so-called golden triangular sector value chain, which is a real basis for generating unique value chains that provide businesses with high competitiveness and profitability. At the end of the monograph, suggestions for further focus of research in the field of the issue are presented, which are defined by areas that relate to further research. The book has certainly found its readers both to the scientific community and to business managers.
PrintDisplayed: 28/3/2024 13:51