RUŽINSKÁ, Eva. Actual Innovation Trends of the Education of Economic Subjects in Secondary Schools. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., vol. 6, No 1, p. 25-35. ISSN 1339-3189. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Actual Innovation Trends of the Education of Economic Subjects in Secondary Schools
Name in Czech Aktuální trendy inovací ve výuce ekonomicky zaměřených předmětů na středních školách
Authors RUŽINSKÁ, Eva.
Edition Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2018, 1339-3189.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) ekonomické vzdělávání; inovační procesy; korelační analýza
Keywords in English Economic education; innovation processes; correlation analysis
Tags ERIH, RIN
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 17/4/2018 10:41.
Abstract
The aim of the paper is to analyze current innovation trends and teaching methods in the teaching of economically oriented subjects at secondary schools, as well as to support mathematical and statistical methods for the acquisition of a response to applied changes in the educational process. Correlational analysis is one of the methods of interference statistics, which is currently one of the advanced mathematical and statistical methods for evaluating empirical research as well as applied innovation trends in the teaching of economic subjects teachers at secondary schools.By using interference statistics, teachers of economic subjects can evaluate the response - satisfaction or dissatisfaction of students with content innovation and learning curricula.
Abstract (in Czech)
Cílem příspěvku je analýza aktuálních inovačních trendů a vyučovacích metod ve výuce ekonomicky zaměřených předmětů na středních školách i s podporou matematicko-statistických metod pro potřeby získání odovzvy na aplikované změny v edukačním procesu. Srovnávací analýza je jednou z metod interferenční statistiky, která v současnosti patří mezi pokročilé matematicko-statistické metody pro vyhodnocování empirického výzkumu i oblasti aplikovaných inovačních trendů ve vzdělávání učitelů ekonomických předmětů na středních školách. Použitím interferenční statistiky mohou učitelé ekonomických předmětů hodnotit odezvu - spokojenost či nespokojenost studentů s inovací obsahu a forem vzdělávání ve výuce.
PrintDisplayed: 29/3/2024 01:41