2017
VLIV SDÍLENÉ KOMUNIKACE PODNIKU NA EFEKTIVITU INOVÁTORŮ V LETECH 2006 AŽ 2010
STELLNER, František a Marek VOKOUNZákladní údaje
Originální název
VLIV SDÍLENÉ KOMUNIKACE PODNIKU NA EFEKTIVITU INOVÁTORŮ V LETECH 2006 AŽ 2010
Název anglicky
INFLUENCE OF INTERNAL BUSINESS COMMUNICATION ON EFFECTIVENESS OF INNOVATORS IN 2006–2010
Autoři
STELLNER, František a Marek VOKOUN
Vydání
AUSPICIA: Recenzovaný vědecký časopis pro otázky společenských a humanitních věd, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2017, 2464-7217
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
sdílení informací; komunikace; aktivity a efektivita inovátorů; ekonomická krize
Klíčová slova anglicky
share of information; communication; activities and efficiency of innovators; economic crisis
Změněno: 17. 4. 2018 13:45, Mgr. Eva Hynešová
V originále
Studie se zabývá analýzou vlivu sdílení informací a komunikace na aktivity a efektivitu inovátorů ve sledovaném období nástupu ekonomické krize v letech 2006 až 2010. Autoři došli k závěru, že zlepšení sdílení komunikace nebo informací v rámci podniků má vliv na výdaje na vědeckovýzkumné aktivity firem, avšak nepřispívá inovátorům k vyšší produktivitě práce. Vysvětlením je, že tyto firmy mají systém sdílené komunikace vhodně nastaven a umožňuje jim uvádět na trh inovace nové na trhu, které jim přinášejí vyšší zisky. Pro firmy, které přinášejí méně významné inovace na trh, nebo nejsou inovátoři, je důraz na zlepšení sdílení komunikace přínosem. Tyto firmy mají vyšší produktivitu práce a společně s orientací na vzdálenější trhy a zahraničním vlastnictvím patří mezi hlavní faktory vyšší produktivity práce.
Anglicky
The study analyses the influence of sharing information and communication on activities and effectiveness of innovators during the observed period of the economic crisis in 2006 - 2010. The authors come to the conclusion that improving the sharing communication or information in companies influences expenses on scientific activities of companies; however, it does not contribute to raising the productivity of innovators. It can be explained by stating that these companies have a well-organised system of sharing communication, which allows them to introduce new innovations to the market to produce higher profits. Companies that either introduce less important innovations to the markets or are not innovators can profit from improving their communication. These companies have higher work productivity; focusing on further markets and foreign ownership are two of the main aspects of increasing work productivity.