J 2017

VLIV SDÍLENÉ KOMUNIKACE PODNIKU NA EFEKTIVITU INOVÁTORŮ V LETECH 2006 AŽ 2010

STELLNER, František a Marek VOKOUN

Základní údaje

Originální název

VLIV SDÍLENÉ KOMUNIKACE PODNIKU NA EFEKTIVITU INOVÁTORŮ V LETECH 2006 AŽ 2010

Název anglicky

INFLUENCE OF INTERNAL BUSINESS COMMUNICATION ON EFFECTIVENESS OF INNOVATORS IN 2006–2010

Autoři

STELLNER, František a Marek VOKOUN

Vydání

AUSPICIA: Recenzovaný vědecký časopis pro otázky společenských a humanitních věd, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2017, 2464-7217

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

sdílení informací; komunikace; aktivity a efektivita inovátorů; ekonomická krize

Klíčová slova anglicky

share of information; communication; activities and efficiency of innovators; economic crisis
Změněno: 17. 4. 2018 13:45, Mgr. Eva Hynešová

Anotace

V originále

Studie se zabývá analýzou vlivu sdílení informací a komunikace na aktivity a efektivitu inovátorů ve sledovaném období nástupu ekonomické krize v letech 2006 až 2010. Autoři došli k závěru, že zlepšení sdílení komunikace nebo informací v rámci podniků má vliv na výdaje na vědeckovýzkumné aktivity firem, avšak nepřispívá inovátorům k vyšší produktivitě práce. Vysvětlením je, že tyto firmy mají systém sdílené komunikace vhodně nastaven a umožňuje jim uvádět na trh inovace nové na trhu, které jim přinášejí vyšší zisky. Pro firmy, které přinášejí méně významné inovace na trh, nebo nejsou inovátoři, je důraz na zlepšení sdílení komunikace přínosem. Tyto firmy mají vyšší produktivitu práce a společně s orientací na vzdálenější trhy a zahraničním vlastnictvím patří mezi hlavní faktory vyšší produktivity práce.

Anglicky

The study analyses the influence of sharing information and communication on activities and effectiveness of innovators during the observed period of the economic crisis in 2006 - 2010. The authors come to the conclusion that improving the sharing communication or information in companies influences expenses on scientific activities of companies; however, it does not contribute to raising the productivity of innovators. It can be explained by stating that these companies have a well-organised system of sharing communication, which allows them to introduce new innovations to the market to produce higher profits. Companies that either introduce less important innovations to the markets or are not innovators can profit from improving their communication. These companies have higher work productivity; focusing on further markets and foreign ownership are two of the main aspects of increasing work productivity.

Přiložené soubory

Vliv_sdilene_komunikace_podniku_na_efektivitu_inovatoru_v_letech_2006_az_2010.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru