D 2016

Clustering in Relation to Brand Perception: An Example Based on Czech Consumers

ŠTARCHOŇ, Peter, Lenka LIŽBETINOVÁ a Dagmar WEBEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Clustering in Relation to Brand Perception: An Example Based on Czech Consumers

Název česky

Clustering ve vztahu k vnímání značky: příklad u českých spotřebitelů

Autoři

ŠTARCHOŇ, Peter (703 Slovensko), Lenka LIŽBETINOVÁ (703 Slovensko, domácí) a Dagmar WEBEROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Seville, Spain, Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth, od s. 2271-2284, 15 s. 2016

Nakladatel

nternational Business Information Management Association

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Itálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00001059

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-0-9860419-8-3

Klíčová slova česky

postoj; značka; krajina původu; respondenti

Klíčová slova anglicky

attitude; brand; country of origin; respondents

Štítky

Změněno: 23. 8. 2017 09:17, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

The aim of this article is to determine fundamental consumer groups with respect to their attitudes towards brands considering their origin, brand awareness, perceiving their quality and price. To meet the goals of this article, results of primary research focused on consumer preferences conducted in the Czech Republic were used. The research was done through a questionnaire survey and structured interviews during October and November of 2014. The sample consists of 1028 respondents expressing their preferences by answering 38 questions. Respondents’ attitudes are evaluated in this article according to their gender, age, educational attainment, municipality size and net income. Based on the obtained data, consumer groups are divided into six clusters. The outcomes presented in this article provide a look at the structure of Czech consumers with respect to their buying preferences of brands

Česky

Cílem tohoto článku je stanovit základní skupiny spotřebitelů s ohledem na jejich postoje k značkám s ohledem na jejich původ, povědomí o značce, vnímání jejich kvality a ceny. Pro splnění cílů tohoto článku byly využity výsledky primárního výzkumu zaměřeného na preference spotřebitelů prováděných v České republice. Výzkum se uskutečnil prostřednictvím dotazníkového šetření a strukturovaných rozhovorů v průběhu října a listopadu 2014. Vzorek se skládá z 1028 respondentů vyjadřujících své preference odpovědí na 38 otázek. Postoje respondentů jsou v tomto článku vyhodnoceny podle pohlaví, věku, dosaženého vzdělání, velikosti obce a čistého příjmu. Na základě získaných dat jsou skupiny spotřebitelů rozděleny do šesti skupin. Výsledky uvedené v tomto článku poskytují přehled o struktuře českých spotřebitelů s ohledem na jejich nákupní preference značek

Přiložené soubory

Starchon__Lizbetinova__Weberova_-_Clustering_in_Relation_to_Brand_Perception.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru