2016
Clustering in Relation to Brand Perception: An Example Based on Czech Consumers
ŠTARCHOŇ, Peter, Lenka LIŽBETINOVÁ a Dagmar WEBEROVÁZákladní údaje
Originální název
Clustering in Relation to Brand Perception: An Example Based on Czech Consumers
Název česky
Clustering ve vztahu k vnímání značky: příklad u českých spotřebitelů
Autoři
ŠTARCHOŇ, Peter (703 Slovensko), Lenka LIŽBETINOVÁ (703 Slovensko, domácí) a Dagmar WEBEROVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Seville, Spain, Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth, od s. 2271-2284, 15 s. 2016
Nakladatel
nternational Business Information Management Association
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Itálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00001059
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-0-9860419-8-3
Klíčová slova česky
postoj; značka; krajina původu; respondenti
Klíčová slova anglicky
attitude; brand; country of origin; respondents
Změněno: 23. 8. 2017 09:17, Hana Dlouhá
V originále
The aim of this article is to determine fundamental consumer groups with respect to their attitudes towards brands considering their origin, brand awareness, perceiving their quality and price. To meet the goals of this article, results of primary research focused on consumer preferences conducted in the Czech Republic were used. The research was done through a questionnaire survey and structured interviews during October and November of 2014. The sample consists of 1028 respondents expressing their preferences by answering 38 questions. Respondents’ attitudes are evaluated in this article according to their gender, age, educational attainment, municipality size and net income. Based on the obtained data, consumer groups are divided into six clusters. The outcomes presented in this article provide a look at the structure of Czech consumers with respect to their buying preferences of brands
Česky
Cílem tohoto článku je stanovit základní skupiny spotřebitelů s ohledem na jejich postoje k značkám s ohledem na jejich původ, povědomí o značce, vnímání jejich kvality a ceny. Pro splnění cílů tohoto článku byly využity výsledky primárního výzkumu zaměřeného na preference spotřebitelů prováděných v České republice. Výzkum se uskutečnil prostřednictvím dotazníkového šetření a strukturovaných rozhovorů v průběhu října a listopadu 2014. Vzorek se skládá z 1028 respondentů vyjadřujících své preference odpovědí na 38 otázek. Postoje respondentů jsou v tomto článku vyhodnoceny podle pohlaví, věku, dosaženého vzdělání, velikosti obce a čistého příjmu. Na základě získaných dat jsou skupiny spotřebitelů rozděleny do šesti skupin. Výsledky uvedené v tomto článku poskytují přehled o struktuře českých spotřebitelů s ohledem na jejich nákupní preference značek