HRUŠKOVÁ, Lenka. KOMPARACE E-LEARNINGU SE STANDARDNÍ PREZENČNÍ VÝUKOU NA TECHNICKÉ VYSOKÉ ŠKOLE (COMPARISON OF E-LEARNING WITH STANDARD ATTENDANCE TEACHING AT TECHNICAL UNIVERSITY). Journal of Technology and Information Education. Palacký University in Olomouc: Časopis pro technickou a informační výchovu, Volume 6, Issue 2, p. 122-132. ISSN 1803-6805. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name KOMPARACE E-LEARNINGU SE STANDARDNÍ PREZENČNÍ VÝUKOU NA TECHNICKÉ VYSOKÉ ŠKOLE
Name (in English) COMPARISON OF E-LEARNING WITH STANDARD ATTENDANCE TEACHING AT TECHNICAL UNIVERSITY
Authors HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Journal of Technology and Information Education, Palacký University in Olomouc, Časopis pro technickou a informační výchovu, 2014, 1803-6805.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/14:00001002
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) e-learning; standardní prezenční výuka; odborný jazyk; gender; technické a ekonomické studijní programy
Keywords in English e-learning; traditional teaching; specialized language; gender; technical; economic study programs
Tags ERIH, KCRM6, RIV16
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 24/4/2017 11:46.
Abstract
Studie se věnuje úspěšnosti e-learningu ve vysokoškolském vzdělávání vzhledem ke standardní prezenční výuce. Cílem článku je přispět k současné diskusi o významu a hodnocení digitálních technologií ve studiu vysokoškolských studentů. Prostřednictvím empirického šetření hledá odpověď na otázku, zdali je vhodnější u studentů bakalářského studia užít v odborné cizojazyčné výuce e-learning nebo standardní prezenční výuku, zda je elearning v odborné cizojazyčné výuce stejně úspěšný pro muže i ženy nebo jestli existuje korelace mezi e-learningem a studijními obory.
Abstract (in English)
The study examines the successfulness of e-learning in article is to contribute to the current discussion on the significance and evaluation of digital technologies in the university students studies. Through an empirical research it seeks the answer to the question whether it is more appropriate to use e-learning or standard full-time classes for students of a bachelor’s degree programme in the teaching of specialized subjects in a foreign language, whether e-learning is equally successful for males and females in the teaching of specialized subjects in a foreign language or whether there is a correlation between e-learning and fields of studies.
PrintDisplayed: 29/3/2024 03:22