2016
Perception of Chinese brands in the Czech Republic
SLABÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Perception of Chinese brands in the Czech Republic
Název česky
Vnímání čínských značek v České republice
Autoři
SLABÁ, Marie
Vydání
China, Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe, od s. 21-29, 9 s. 2016
Nakladatel
Neuveden
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Čína
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-7-5103-1428-5
Klíčová slova česky
značka; vnímání značky; čínské značky
Klíčová slova anglicky
brand; brand perception; Chinese brands
Změněno: 16. 3. 2017 10:28, Hana Dlouhá
V originále
China has been considered as the largest growing market in the world for several years. Lots of foreign companies have been attracted by this market and have been tried to be successful with their world known brand at the Chinese market. On the other hand the Chinese companies have tried to benefit from the new open door policy and they have tried to launch their Chinese brands to foreign markets. This article focuses on brand awareness and brand perception of Chinese brands in the Czech Republic. Author established three research hypotheses that were tested by chi-square test.