J 2016

Perception of Quality in Decision Making regarding Purchase of Organic Food

DOLEŽALOVÁ, Hana, Kamil PÍCHA, Josef NAVRÁTIL, Mihaela VESELÁ, Roman ŠVEC et. al.

Základní údaje

Originální název

Perception of Quality in Decision Making regarding Purchase of Organic Food

Název česky

Vnímání kvality při rozhodování ohledně nákupu biopotravin

Autoři

DOLEŽALOVÁ, Hana (203 Česká republika), Kamil PÍCHA (203 Česká republika), Josef NAVRÁTIL (203 Česká republika), Mihaela VESELÁ (203 Česká republika) a Roman ŠVEC (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Calitatea, Bucuresti, Romania, SRAC - Societatea Romana Pentru Asigurarea Calitatii, 2016, 1582-2559

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Rumunsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000948

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

Vnímání; kvalita; rozhodování; nákup biopotravin

Klíčová slova anglicky

Perception; Quality; Decision Making; purchase of Organic Food

Štítky

Změněno: 27. 2. 2017 09:45, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

Aim of the paper is to assess the perception of various aspects of food quality among consumers who purchase or do not purchase organic food. Purchasers at general food stores, specialty stores and farmer markets were surveyed by means of a questionnaire survey. Factors of food purchase decision-making and the importance of quality with regard to purchasing were analyzed. Consumers purchasing conventional food, unlike consumers purchasing organic food do not state that availability is the main criterion of purchase. Consumers purchasing significantly more often state that they place quality as the main criterion before price. They also consider freshness to be an important attribute of quality and pay less attention to the appearance of purchased organic food.

Česky

Cílem příspěvku je zhodnotit vnímání různých aspektů kvality potravin mezi spotřebiteli, kteří nakupují nebo nenakupují biopotraviny. Preference možností nákupu byly zjišťovány prostřednictvím dotazníkového šetření. Byly analyzovány faktory nákupu potravin, rozhodování a důležitosti kvality v souvislosti s nákupem. Spotřebitelé nakupující konvenční potraviny, na rozdíl od spotřebitelů nakupujících biopotraviny neuvádějí, že dostupnost je hlavním kritériem nákupu. Spotřebitelé nakupující významně častěji uvádějí, že kladou kvalitu jako hlavní kritérium před cenou. Rovněž se domnívají, svěžest je důležitým atributem kvality.