2016
Perception of Quality in Decision Making regarding Purchase of Organic Food
DOLEŽALOVÁ, Hana, Kamil PÍCHA, Josef NAVRÁTIL, Mihaela VESELÁ, Roman ŠVEC et. al.Základní údaje
Originální název
Perception of Quality in Decision Making regarding Purchase of Organic Food
Název česky
Vnímání kvality při rozhodování ohledně nákupu biopotravin
Autoři
DOLEŽALOVÁ, Hana (203 Česká republika), Kamil PÍCHA (203 Česká republika), Josef NAVRÁTIL (203 Česká republika), Mihaela VESELÁ (203 Česká republika) a Roman ŠVEC (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Calitatea, Bucuresti, Romania, SRAC - Societatea Romana Pentru Asigurarea Calitatii, 2016, 1582-2559
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Rumunsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000948
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
Vnímání; kvalita; rozhodování; nákup biopotravin
Klíčová slova anglicky
Perception; Quality; Decision Making; purchase of Organic Food
Změněno: 27. 2. 2017 09:45, Hana Dlouhá
V originále
Aim of the paper is to assess the perception of various aspects of food quality among consumers who purchase or do not purchase organic food. Purchasers at general food stores, specialty stores and farmer markets were surveyed by means of a questionnaire survey. Factors of food purchase decision-making and the importance of quality with regard to purchasing were analyzed. Consumers purchasing conventional food, unlike consumers purchasing organic food do not state that availability is the main criterion of purchase. Consumers purchasing significantly more often state that they place quality as the main criterion before price. They also consider freshness to be an important attribute of quality and pay less attention to the appearance of purchased organic food.
Česky
Cílem příspěvku je zhodnotit vnímání různých aspektů kvality potravin mezi spotřebiteli, kteří nakupují nebo nenakupují biopotraviny. Preference možností nákupu byly zjišťovány prostřednictvím dotazníkového šetření. Byly analyzovány faktory nákupu potravin, rozhodování a důležitosti kvality v souvislosti s nákupem. Spotřebitelé nakupující konvenční potraviny, na rozdíl od spotřebitelů nakupujících biopotraviny neuvádějí, že dostupnost je hlavním kritériem nákupu. Spotřebitelé nakupující významně častěji uvádějí, že kladou kvalitu jako hlavní kritérium před cenou. Rovněž se domnívají, svěžest je důležitým atributem kvality.