GALVAN, Valeria a Michal ZOUREK. Artkino Pictures Argentina: a Window to the Communist Europe in Buenos Aires Screens (1954–1970). Politické vedy. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Fakulta politických vied a medzinárodných vzťahov, XIX., č. 4, s. 36-50. ISSN 1335-2741. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Artkino Pictures Argentina: a Window to the Communist Europe in Buenos Aires Screens (1954–1970)
Název česky Artkino Pictures Argentina: Okno do komunistické Evropy skrze filmová plátna Buenos Aires (1954–1970)
Autoři GALVAN, Valeria (32 Argentina) a Michal ZOUREK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Politické vedy, Banská Bystrica, Univerzita Mateja Bela, Fakulta politických vied a medzinárodných vzťahov, 2016, 1335-2741.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/16:00000938
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky Studená válka; Latinská Amerika; Komunistická zahraniční propaganda; Filmový průmysl; Kulturní prostředníci
Klíčová slova anglicky Cold War; Latin America; Communist Foreign Propaganda; Film Industry; Cultural Mediators
Štítky ERIH, KCJ7, RIV16
Změnil Změnila: Hana Dlouhá, učo 19800. Změněno: 17. 2. 2017 15:26.
Anotace
The aim of this paper is to study a specific aspect of the Soviet foreign propaganda policy in Latin America: its cultural influence through the export of films. Renewed after Stalin´s death, Communist cultural propaganda concentrated on gaining the favor of foreign public. Particularly in Argentina, several propaganda techniques were implemented. Although the export of films was just one of them, it soon became very successful thanks to the collaboration of a local cultural mediator, the film distribution company Artkino Pictures, as well as its owner and founder, Argentino Vainikoff. His expertise in the field actually gained him a new business deal with Czechoslovak filmography, which somewhat contested USSR imaginary.
Anotace česky
Cílem článku je analýza specifických aspektů sovětské zahraniční propagandy v Latinské Americe: její kulturní vliv prostřednictvím export filmu. Po Stalinově smrti se kulturní propaganda stala významnou součástí zahraniční politiky. Na příkladu Argentiny jsou analyzovány některé techniky na příkladu filmu, který se zde stal díky spolupráci s místními podnikateli velmi úspěšným.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 00:43