J 2016

SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKŮ S KVALITOU SLUŽEB V DOPRAVNÍM PODNIKU JIHOTRANS

STUCHLÝ, Jaroslav, Ladislav ŠOLC a Iveta KMECOVÁ

Základní údaje

Originální název

SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKŮ S KVALITOU SLUŽEB V DOPRAVNÍM PODNIKU JIHOTRANS

Název anglicky

CUSTOMER SATISFACTION WITH THE QUALITY OF SERVICES IN THE TRANSPORT COMPANY JIHOTRANS

Autoři

STUCHLÝ, Jaroslav (203 Česká republika, domácí), Ladislav ŠOLC (203 Česká republika, domácí) a Iveta KMECOVÁ (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Logos polytechnikos, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2016, 1804-3682

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000869

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

dopravní společnost; marketingový výzkum; kvalita služeb; cena za kvalitu; spokojenost zákazníků; analýza dat; konkurenceschopnost; řízení kvality; dotazníkové šetření; popisná a induktivní statistika

Klíčová slova anglicky

transport company; marketing research; quality of services; price for the quality; customer satisfaction; data analysis; competitiveness; quality control; survey; descriptive and inductive statistics

Štítky

Změněno: 4. 1. 2017 13:15, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

V článku je stručně popsán marketingový výzkum zabývající zjišťováním spokojenosti zákazníků s kvalitou služeb poskytovaných vybranou dopravní společností. Pomocí dotazníkového šetření jsou zjišťována potřebná data a je provedena jejich statistická analýza. Pomocí získaných dat jsou ověřovány určité předem formulované hypotézy. Bylo potvrzeno, že největší konkurenční výhodou podniku je image podniku a kvalitní vozový park. Cena služby odpovídající kvalitě se s růstem velikosti konkurenceschopnosti podniku významně lineárně zvyšuje. Dále hodnotili zákazníci všech pět analyzovaných faktorů kvality (přístup k zákazníkům, vstřícnost, včasnost, cena za kvalitu a jiné) jako stejně významné. Článek má charakter závěrečné zprávy z marketingového výzkumu.

Anglicky

In the article is described the marketing research dealing with customer satisfaction quality of services by the selected transport company. Necessary data are determined using the questionnaire and then are performed the statistical analysis. Certain pre-formulated hypotheses are verified using the obtained data. It was confirmed that the greatest competitive advantage of the company is corporate image and a quality fleet. The service price adequate quality matching with the growth of the company's competitiveness increases significantly linearly. Furthermore, consumers rated all five analyzed quality factors (access to customer, responsiveness, timeliness, cost appropriate quality level and others) as well as significant. The paper has the character of a final report from marketing research.