ŠVEC, Roman. Chinese tourists’ perception of service quality in Český Krumlov (Czech Republic). In North China University Of Technology. Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe. China: Neuveden. p. 40-50. ISBN 978-7-5103-1428-5. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Chinese tourists’ perception of service quality in Český Krumlov (Czech Republic)
Name in Czech Vnímání kvality služeb v Českém Krumlově čínskými turisty
Authors ŠVEC, Roman.
Edition China, Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe, p. 40-50, 11 pp. 2016.
Publisher Neuveden
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-7-5103-1428-5
Keywords (in Czech) Cestovní ruch; turisté; preference; vnímání; požadavky; kvalita služeb; Česká republika
Keywords in English Tourism; Chinese; Tourists; preferences; perception; requirements; service quality; Czech Republic
Tags KCRM3
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 15/3/2017 13:55.
Abstract
This paper deals with perception of a range of factors which can affect the satisfaction of Chinese tourists when visiting the Czech Republic, specifically in the favourite city Český Krumlov. In recent years, Český Krumlov has become a popular destination of Asian tourists. However, this segment of Asian tourists is changing significantly: there are more tourists from China to the detriment of the number of e.g. Japanese tourists. This paper focuses on the perception of quality of chosen services provided to Chinese tourists directly in the city Český Krumlov. A method of guided interviews was used in order to understand deeper the preferences from which the perception of the studied destination, local enterprises and also residents can be concluded.
Abstract (in Czech)
Příspěvek analyzuje vnímání faktorů nabídky cestovního ruchu, které mohou ovlivnit spokojenost čínských turistů při návštěvě České republiky, konkrétně oblíbeného města Český Krumlov. V posledních letech se Český Krumlov stal oblíbenou destinací asijských turistů. Nicméně, tento segment se výrazně mění např, tím že přijíždí více turistů z Číny na úkor např. Japonských turistů. Tento článek se zaměřuje na vnímání kvality vybraných služeb poskytovaných čínským turistům přímo v centru města Český Krumlov. Pro výzkum bylo použito metody řízených rozhovorů s cílem pochopit hlouběji preference, ze kterých mohou být učiněny závěry a doporučení pro místní samosprávu, podnikatele i obyvatele.
PrintDisplayed: 29/3/2024 09:25