2016
„Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků
SLÁDKOVÁ, Věra a Lee MACKENZIEZákladní údaje
Originální název
„Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků
Název anglicky
“Loop input” – a unique language teacher training method
Autoři
SLÁDKOVÁ, Věra (203 Česká republika, domácí) a Lee MACKENZIE (826 Velká Británie a Severní Irsko)
Vydání
Cizí jazyky, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2016, 1210-0811
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000811
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
explicitní modelování; reflexe; učení pozorováním; přenos dovedností; učení zkušenostmi; konstruktivismus; rekurze; the apprenticeship of observation
Klíčová slova anglicky
explicit modelling; reflection; observational learning; transfer of skills; experiential learning; constructivism; recursion; the apprenticeship of observation
Změněno: 11. 10. 2016 08:23, Hana Dlouhá
V originále
Článek pojednává o efektivní metodě používané při přípravě učitelů cizích jazyků, která vyžaduje od "učitele experta" explicitní modelování pedagogických dovedností a umožňuje podrobnou analýzu pozorované výuky založené na Kolbově cyklu reflexivního učení. Tato metoda je podrobně popsána, zhodnocena, a jsou prezentovány příklady pro tuto metody vhodných aktivit. Teoretické základy, na nichž je metoda založena, jsou vysvětleny.
Anglicky
The article examines an effective language teacher training method, which requires explicit modelling from the “expert teacher” and allows a thorough analysis based on Kolb’s reflective learning cycle. The method is described in detail and evaluated, examples of suitable activities are presented, and the theoretical background is explained.