2016
A Standardised Test as a Tool for the Reliable Verification of Acquired Knowledge
CAHA, Zdeněk a Jindřiška ŠULISTOVÁZákladní údaje
Originální název
A Standardised Test as a Tool for the Reliable Verification of Acquired Knowledge
Název česky
Standardizovaný test jako nástroj pro spolehlivé ověření získaných znalostí
Autoři
CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, domácí) a Jindřiška ŠULISTOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 1805-9112
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/16:00000689
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
testování; elektronické testování; validita; spolehlivost; úroveň B1; vysokoškolská instituce; angličtina
Klíčová slova anglicky
testing; e-testing; validity; reliability; level B1+; higher education institution; English
Změněno: 2. 9. 2016 11:09, Hana Dlouhá
V originále
This article deals with the testing of the achieved language skills of students in a higher education institution. Various forms of testing are reviewed, including the phenomenon of electronic testing (e-testing). A common problem when testing is the validity and the reliability of the tests. It is for this reason that for the research a standardized tool - mock test - was used and converted into electronic form. The aim of the research was to verify, through the aforementioned tests, whether students of English at the Institute of Technology and Business in České Budějovice (ITB), after completing the first two semesters of general English (the course was preceded with English acquisition at primary and secondary schools), actually achieved a B1+ level according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) for the written part of the test.
Česky
Tento článek se zabývá testováním dosažených jazykových dovedností studentů vysoké školy. Různé formy testování jsou kontrolovány, včetně fenoménu elektronického testování (e-testování). Častým problémem při testování je validita a spolehlivost testů. Z tohoto důvodu byl pro výzkum standardních nástrojů použit tzv. cvičný test, který byl převeden do elektronické podoby. Cílem výzkumu bylo ověřit, a to prostřednictvím výše zmíněných testů, zda studenti angličtiny na VŠTE v Českých Budějovicích po dokončení prvních dvou semestrů obecné angličtiny (předmět předcházela výuka angličtiny na základní a střední školy)ve skutečnosti dosáhli úrovně B1 + podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR), v písemné části zkoušky.