HRUŠKOVÁ, Lenka. Effective E-learning applied to foreign language teaching. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Vol. 9, No 1, p. 33-46. ISSN 1805-9112. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Effective E-learning applied to foreign language teaching
Name in Czech Efektivita e-learningu ve výuce cizích jazyků
Authors HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 1805-9112.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000684
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) efektivita; efektivní výuka; e-learning; klasická výuka
Keywords in English efficiency; effective teaching; e-learning; traditional teaching
Tags ERIH, KEM8, RIV16
Changed by Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 21/7/2016 10:42.
Abstract
This paper presents the results of comparative research carried out at the Institute of Technology and Business in České Budejovice (ITB) into the foreign language knowledge of students according to different teaching methods. At the Institute, traditional teaching methods (with a real teacher) are applied, supported by the use of information and communication technologies. The research demonstrated that the results from both forms of teaching were comparable, thereby proving that ICT can contribute positively to the development of the professional language skills of students in higher education. The latest technologies have the capacity to influence both the learning environment and the learners themselves, including the way they collect and process information and form new knowledge. If applied appropriately, new technologies can substantially support this process.
Abstract (in Czech)
Tento článek prezentuje výsledky srovnávacího výzkumu prováděného na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Komparovány byly odborné znalosti cizího jazyka studentů v závislosti na různých vyučovacích metodách . Na VŠTE je klasická výuka (přímá výuka vedená učitelem) doplňována e-learningem opírajícím se o informační a komunikační technologie. Výzkum prokázal , že výsledky obou výukových metod byly srovnatelné , což dokazuje, že ICT mohou pozitivně přispět k rozvoji odborných jazykových dovedností studentů na vysokých školách. Nejnovější technologie mají schopnost ovlivňovat jak učební prostředí a samotné studenty, tak i způsob, jakým mohou být informace shromažďovány a zpracovávány. Pokud jsou používány vhodně, mohou nové technologie významně ovlivnit výsledek tohoto procesu.
PrintDisplayed: 18/4/2024 19:40