POTRAVNAYA, E. V., Robert ZEMAN and Iveta KMECOVÁ. Technologii upravlenija ekologičeskim imidžem kompanii v celjach povyšenija jeje investicionnoj privlekatel’nosti (Control technology environmental image of the company to enhance ist investment attractiveness). In V.I. Resin. Sovremennyje problemy upravlenija projektami v investicionno-stroitel’noj sfere i prirodopol’zovanii : sbornik trudov. 1. vyd. Moskva: FGBOU VO Rossijskij ekonomičeskij universitet im. G.B. Plechanova, 2016, p. 57- 63. ISBN 978-5-7307-0764-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Technologii upravlenija ekologičeskim imidžem kompanii v celjach povyšenija jeje investicionnoj privlekatel’nosti
Name in Czech Kontrolní technologie, ekologické image za účelem zvýšení investiční atraktivity pro firmu
Name (in English) Control technology environmental image of the company to enhance ist investment attractiveness
Authors POTRAVNAYA, E. V., Robert ZEMAN and Iveta KMECOVÁ.
Edition 1. vyd. Moskva, Sovremennyje problemy upravlenija projektami v investicionno-stroitel’noj sfere i prirodopol’zovanii : sbornik trudov, p. 57- 63, 7 pp. 2016.
Publisher FGBOU VO Rossijskij ekonomičeskij universitet im. G.B. Plechanova
Other information
Original language Russian
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Russian Federation
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-5-7307-0764-1
Keywords (in Czech) zvýšení investiční aktivity; tvorba ekologické image firmy; průzkumy; ekologický; ekologické náklady; akumulovaná ekologická škoda; pracovní trh
Keywords in English increasing of investment attractiveness, the management of environmental image of the company; surveys; environmental; environmental costs; accumulated environmental damage; labor market
Tags KEM2
Changed by Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 29/6/2016 10:56.
Abstract
Rassmatrivajutsja voprosy formirovanija blagoprijatnogo ekologičeskogo imidža preprijatija v celjach povyšenija jego investicionnoj privlekatel’nosti. Analizirujutsja resul’taty sociologičeskich issledovanij, oprosov, provedennych sredi studentov vuzom i molodych specialistov ob ich otnošenii k problemam ekologičeski orientirovannogo rosta ekonomiki. Pokazana vzaimosvjaz’imidža predprijatija s učetom ego dejatel’nosti v prirodoochrannoj sfery i otnošenija k rabotodatelju u molodych specialistov. Ustanovleno, čto ispol’zovanije technologij po upravleniju ekologičeskim imidžem predprijatija na osnove cociologičeskich oprosov sposobstvujet povyšeniju investicionnoj privlekatel’nosti predprijatija.
Abstract (in Czech)
Je diskutováno o tvorbě příznivé ekologické image, které má firmě zajistit zvýšenou atraktivitu pro investice. Dále jsou analyzovány výsledky sociologických výzkumů, které byly provedeny mezi vysokoškolskými studenty, aby zjistily jejich postoje k problematice ekologicky orientovanému růstu ekonomiky. Je ukázán vztah firemní image, jež zahrnuje i činnosti ve sféře ekologie, k zaměstnavateli mladých vysokoškoláků. Je prokázáno, že použití technologie k vytvoření ekologické image firmy, které se zakládá na sociologických průzkumech, zvyšuje firmám atraktivitu pro investice.
Abstract (in English)
Discusses the formation of favorable ecological image of the enterprise in order to enhance its investment attractiveness. Analyzes the results of sociological research, polls conducted among the University students and young professionals about their attitude to the problems of ecologically focused growth of economy. It shows the relationship of the image of the enterprise taking into account its activities in the environmental sphere, and relations to the employer at young professionals. It is established that the use of technology for managing environmental image of the enterprise on the basis of sociological surveys, promotes increase of investment appeal of the enterprise.
PrintDisplayed: 25/4/2024 18:58