D 2016

APPLICATION OF THE SIMULATION MODEL OF SOCIAL NETWORK IN EDUCATION

JELÍNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

APPLICATION OF THE SIMULATION MODEL OF SOCIAL NETWORK IN EDUCATION

Název česky

Aplikace simulačního modelu sociální sítě ve vzdělávání

Autoři

JELÍNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, APLIMAT 2016 : 15th Conference on Applied Mathematics, od s. 627-635, 9 s. 2016

Nakladatel

Slovak University of Technology in Bratislava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000665

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-227-4531-4

Klíčová slova česky

podpora výuky; modelování; sociální sítě; multiagentí simulace; šíření znalostí

Klíčová slova anglicky

teaching support; simulation modeling; social networks; multi-agent simulation; knowledge dissemination

Štítky

Změněno: 16. 6. 2016 10:39, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

Social networks are now one of the most studied structures in the area of information and knowledge exchange. Even in the field of education, it is possible to find examples of their formal or informal existence and therefore it makes sense to consider their deeper investigation and possible use for understanding the ongoing processes and potential support of teaching. This contribution shows the application of heuristic multi-agent simulation model of informal social network that exists between students and teacher of the same course, where the main purpose of the network is an exchange of knowledge. We will present the particular dynamics of relations development in several model scenarios.

Česky

Sociální sítě patří dnes k nejvíce studovaným strukturám v oblasti výměny informací a znalostí. I v oblasti školství je možné najít příklady jejich formální či neformální existence a má tedy smysl uvažovat o jejich hlubším zkoumání a možném využití pro pochopení probíhajících dějů a potenciálně i pro podporu výuky. Tento příspěvek ukáže uplatnění heuristického multiagentního simulačního modelu sociální sítě neformálně existující mezi student a učitelem téhož předmětu, přičemž hlavním smyslem sítě je výměna znalostí. Zkoumána bude zejména dynamika vývoje vztahů v několika modelových situacích.