2015
Advanced Progressive Road Network Diagnostics Method Used to Monitor Changes in the Quality of the Pavement Surface
SLABEJ, Martin, Luboš PODOLKA, Michal GRINČ, Josef MUSÍLEK, Jiří ČEJKA et. al.Základní údaje
Originální název
Advanced Progressive Road Network Diagnostics Method Used to Monitor Changes in the Quality of the Pavement Surface
Název česky
Nová progresívní diagnostická metoda cestní sítě používá ke sledování změn v kvalitě povrchu vozovky
Autoři
SLABEJ, Martin (703 Slovensko), Luboš PODOLKA (203 Česká republika, domácí), Michal GRINČ (703 Slovensko), Josef MUSÍLEK (203 Česká republika, domácí), Jiří ČEJKA (203 Česká republika, domácí) a Terezie VONDRÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Amsterdam, Procedia Earth and Planetary Science, vol. 15 : The World Multidisciplinary Earth Sciences Symposium, WMESS 2015, od s. 19-24, 6 s. 2015
Nakladatel
Elsevier
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
20101 Civil engineering
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/15:00000610
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN
UT WoS
000370751200003
Klíčová slova česky
povrch cest; nerovnost; silniční diagnostika; povrch vozovky
Klíčová slova anglicky
road surface; univeness; road diagnostic; pavement surface
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 4. 2016 20:11, Mgr. Václav Karas
V originále
The surface properties of pavements are a basic factor of their serviceability and one of the most important factors of their safety. For the prediction reasons of incoming reconstructions, repairs or any services, it is very important to know the development of particular parameters of surface properties in dependence on the traffic load and time aspect. An important factor of the road quality, firstly by asphalt pavements, is a transverse evenness expressed by ruts depth and skid resistance characterized by friction coefficient. In order to determine the development, these factors were analyzed the measurements of test sections on the highway and selected roads of first and second class every year. Constantly exchanging values of data, deficiencies in data collection, but also in the process of evaluation suggest to the need for further research. Within the Research Center of the University of Žilina, people are dealing with scanning of the pavement surface in order to monitor the individual parameters of pavement serviceability. This paper deals with the creation, analysis and evaluation of a 3D road surface model in terms of two properties of pavement serviceability – the rut depth and its texture. Measurements are realized on an experimental field with accelerated straining on the pavement-loading wheel. The long-term accent should be mentioned predictions functions of selected pavement serviceability parameters.
Česky
Povrchové vlastnosti vozovek jsou základním faktorem jejich provozuschopnosti, a také jedním z nejdůležitějších faktorů jejich bezpečnost. Pro predikci důvodů budoucí rekonstrukce, opravy nebo jakýchkoliv služeb, je velmi důležité znát vývoj jednotlivých parametrů povrchových vlastností v závislosti na zatížení, času a dopravního aspektu. Důležitým faktorem kvality silničního provozu, zejména asfaltových vozovek, je příčná rovinnost vyjádřena hloubkou kolejí a odolností proti smyku, vyznačující se koeficientem tření. Aby bylo možné určit vývoj, byly analyzovány tyto faktory měřením testovacích úseků dálnic a vybraných silnic první a druhé třídy každým rokem. Neustála výměna hodnot dat, nedostatky ve sběru dat, ale také v procesu hodnocení navrhnout k potřebě dalšího výzkumu. V rámci výzkumného centra na univerzitě v Žilině, jsou lidé i problémy se skenováním povrchu vozovek byly použity, aby bylo možné sledovat jednotlivé parametry provozuschopnosti vozovek. Tento článek se zabývá vytvářením, analýzami a vyhodnocováním 3D modelu povrchu vozovky, pokud jde o dvě vlastnosti vozovky, provozuschopnosti - hloubku vyjetých kolejí a jeho textury. Měření byla realizována na pokusném poli s akcelerovanou zátěží namáhání vozovky od nákladního kola. Článek poukazuje na důraz, který je třeba klást na předpověď funkcí vybraných parametrů životnosti vozovek.