J 2015

Perceived advantages and disadvantages of Internet Shopping

TIŠLEROVÁ, Kamila

Základní údaje

Originální název

Perceived advantages and disadvantages of Internet Shopping

Název česky

Vnímané výhody a nevýhody nakupování prostřednictvím internetu

Autoři

TIŠLEROVÁ, Kamila (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015, 1805-9112

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/15:00000576

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

Nakupování prostřednictvím internetu; e-komerce; tvorba hodnoty; segmentace; vnímané výhody

Klíčová slova anglicky

Internet shopping; e-commerce; value-creation; segmentation; perceived advantages

Štítky

Změněno: 17. 2. 2016 11:23, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

In comparison with the traditional way of trading, the Internet business companies have greater growth potential. This is true for as long as they are able to recognize and expand efficient marketing activities within the ever changing boundaries of ecommerce. For Internet shops this implies the ability to design an attractive purchase conditions and propositions. It is for this reason that this paper researches the advantages and disadvantages of Internet shopping as perceived by customers. The main objectives are to find out the strength of the perceived advantages and disadvantages and to consequently define some recommendations for Internet shops. At the same time, the research sought to identify significant clusters of customers according to their identically perceived advantages of Internet shopping. Significant clusters are then described. For this purpose, an extensive survey was conducted in the form of an electronic survey. In addition to methods of statistical description, cluster analysis, including classification trees, was used to search for and identify significant segmentation criteria. The most strongly perceived advantages and disadvantages are identified, recommendations for value co-creation are formulated and new potential segmentation criterion is created. The results of this research should be helpful to Internet business companies to keep and strengthen their market position compared to conventional shops.

Česky

Podniky internetového obchodu mají ve srovnání s tradičními způsoby obchodování větší potenciál růstu. To ovšem platí tehdy, pokud jsou schopny rozpoznat a rozšířit efektivní marketingové aktivity ve stále se měnících podmínkách e-komerce. Pro podniky internetového obchodu to znamená schopnost vytvořit atraktivní nákupní podmínky a návrhy. Proto se tento článek zabývá tím, jak zákazníci vnímají výhody a nevýhody nakupování v internetových obchodech. Hlavními cíli je určit sílu vnímaných výhod a nevýhod a následně definovat doporučení pro podniky internetového obchodu. Současně se daný výzkum snažil odhalit významné shluky zákazníků vzhledem k jejich shodnému vnímání výhod a nevýhod internetového nakupování. Následně jsou dané shluky popsány. Byl proveden rozsáhlý výzkum ve formě elektronického šetření. Kromě metod statistické deskripce byly využity i metody shlukové analýzy, včetně klasifikačních stromů, aby byla identifikována významná segmentační kritéria. Jsou také určeny nejsilněji vnímané výhody a nevýhody, jsou vyvozena doporučení pro společnou tvorbu hodnoty a je vytvořeno nové segmentační kritérium. Výsledky tohoto výzkumu by měly napomoci podnikům internetového obchodu k udržení a posílení jejich tržní pozice ve srovnání s tradičními obchody.